آحاد جامعه باید تحت تأثیر آرمان‌ها و اهداف شهدا قرار بگیرند
کد خبر: 3749705
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
در جلسه ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین مطرح شد؛

آحاد جامعه باید تحت تأثیر آرمان‌ها و اهداف شهدا قرار بگیرند

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: شهدا اقامه‌کنندگان نماز بودند و باید کاری کنیم تا همه آحاد جامعه تحت تأثیر آرمان‌ها و اهداف شهدا قرار گیرند و همه در راستای اقامه فرهنگ شهدا در جامعه قرار بگیرند.

آحاد جامعه باید تحت تأثیر آرمان‌ها و اهداف شهدا قرار بگیرند

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد کنگره سه هزار شهید استان قزوین که در تهران برگزار شد، به حادثه فیضیه در سال 1354 اشاره و اظهار کرد: در آن زمان جمهوری اسلامی در چهاردیواری مدرسه فیضیه و دارالشفاء خلاصه شده بود.
وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی مرزهای جمهوری اسلامی گسترش پیدا کرد، عنوان کرد: امروز خط مقدم جمهوری اسلامی ایران به شهرهای سوریه، یمن و غزه توسعه پیدا کرده است.
امام‌جمعه قزوین عنوان کرد: توسعه جمهوری اسلامی از مرکز فیضیه و با هدایت‌گری امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و با رشادت‌های سه هزار شهید گران‌قدر، خانواده‌های آن عزیزان، جانبازان و آزادگان به دست آمد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه کنگره سه هزار شهید استان به نحو شایسته برگزار شود، بیان کرد: باید قدرشناس شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی باشیم و کنگره سه هزار شهید استان را به بهترین شکل برگزار کنیم.
وی اضافه کرد: خداوند فرمود ای کسانی که ایمان آورده‌اید، خدا و رسول را اجابت کنید وقتی شما را به کاری دعوت می‌کنند چراکه اجابت آن‌ها شما را صاحب حیات معنوی می‌کند.
آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: خداوند در سوره بقره فرموده نه‌تنها مپندارید آن‌هایی که در راه خدا کشته‌شده‌اند، مرده هستند بلکه حق ندارید در فکر و خیالتان نیز تصور کنید که آن‌ها مرده‌اند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: شهدا کسانی بودند که دعوت خدا و رسول(ص) را اجابت کردند و به حیات طیبه دست پیدا کردند و این حیات معنوی و حیات طیبه بالاترین سطح از حیات است.
وی گفت: شهدا اقامه‌کنندگان نماز بودند و باید کاری کنیم تا همه آحاد جامعه تحت تأثیر آرمان‌ها و اهداف شهدا قرار گیرند و همه در راستای اقامه فرهنگ شهدا در جامعه قرار بگیرند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: چهلمین سال انقلاب، سال بلوغ انقلاب است که تبدیل به شجره طیبه پرثمر و بالنده شده است و علی‌رغم همه شیطنت‌ها انقلاب در حال صدور است.
وی اظهار کرد: انقلاب هرروز با شکوه و با عظمت بیشتر در حال جذب انسان‌ها و تأثیرگذاری بر روی جوانان داخل، و در بیرون در تقویت مقاومت اسلامی مؤثرتر عمل کرده است و این کنگره کمک می‌کند تا بیش‌ازپیش چهلمین سالگرد انقلاب را پاس بداریم.
آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: کنگره سه هزار شهید استان قزوین فرصتی تکرارناپذیر برای استان محسوب می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا به نحو شایسته از این فرصت استثنایی استفاده کنیم و آن را با شکوه و با عظمت برگزار کنیم.

انتهای پیام

captcha