نقش روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بی‌نظیر است
کد خبر: 3749725
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
حجت‌الاسلام فتاحی:

نقش روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بی‌نظیر است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان اینکه نقش روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بی‌نظیر است، گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت است.

نقش روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بی نظیر است
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان ایلام، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای انتقال ارزش‌های ایثار و شهادت بوده و در این بین نقش روحانیت در تعمیق، ترویج و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بی‌نظیر است.
وی با بیان اینکه نقش روحانیان پیرو خط ولایت در طول هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست، افزود: گواه این مدعا، خِیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار، بیشترین تعداد را دارد، این بزرگمردان با نهادن جان خود در طبق اخلاص، نامشان را بر تارک شهدای هشت سال دفاع مقدس حک کردند.
فتاحی اضافه کرد: این روزها هنگامی که یادی از دفاع مقدس می‌شود، دنیایی از شرف و حماسه ملتی نجیب و آزاده در اذهان تداعی می‌شود که عطر معنویت و صفای خاصی به ما ارزانی می‌دارد. ملتی که با انگیزه «ادای تکلیف» در پی «مرجع و رهبر» خود سر از پا نشناخته، به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و به پیروزی بزرگی که حفاظت از وجب به وجب سرزمین اسلامی و صیانت از مکتب و عقیده بود دست پیدا کردند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام به حضور عالمان دینی در دفاع مقدس گفت: همگامی روحانیت وملت در ایام سختی و بهبوهه جنگ، نشان داد عالمان دین در طول تاریخ ایران زمین، مدافع استقلال کشور بودند ودر این راه، نقش پیشگامی خود را بارها نشان دادند. عالمان دین با پشیتبانی معنوی و مادی و حضور مستقیم در میدان‌های نبرد، علاقه ی خود را به سرافرازی مسلمین و پاسداری از عزت دینی نمایاندند.
وی یاد آور شد: استان ایلام با تقدیم سه هزار شهید در عملیات‌های مختلف نقش بسیار مهمی در دفاع مقدس ایفا کرد و هفته دفاع مقدس یادآور رشادتها و ایثارگری‌های مردان و زنان این مرز و بوم است.
فتاحی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه روحانیت در زمان کنونی بصیرت دهی و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است، عنوان کرد: هر حکومت و نظامی بر اساس یک سری شرایط، ضوابط و ساختار تشکیل شده است یکی از ساختارهای اساسی و اصلی هر حکومت و نظام، فرهنگ آن است که در کنار ساختارهای اقتصادی و ‌نظامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام تصریح کرد: فرهنگ‌دهی و بصیرت‌افزایی در نظام سیاسی اسلام به‌عهده روحانیت است، از این رو روحانیت چه در دوران دفاع مقدس و چه پس از آن، درصدد انجام این وظیفه مهم بوده‌اند و به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده‌اند.
انتهای پیام
captcha