دولت در هر شرایطی کالا‌های اساسی را تأمین خواهد کرد/ لزوم تصویب لوایح مرتبط با FATF
کد خبر: 3749745
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹
اسحاق جهانگیری:

دولت در هر شرایطی کالا‌های اساسی را تأمین خواهد کرد/ لزوم تصویب لوایح مرتبط با FATF

گروه اقتصاد ــ جلسه شورای اقتصاد، ظهر امروز دوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و پیش نویس بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور بررسی شد.

دولت در هر شرایطی کالا‌های اساسی را تأمین خواهد کرد/ لزوم تصویب لوایح مرتبط با FATF

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری در این جلسه با بیان اینكه دولت در شرایط دشوار پیش رو از اقشار ضعیف جامعه صیانت می كند و اعتبارات مناسبی را برای حمایت از آنها در نظر گرفته است گفت: مردم اطمینان داشته باشند كه دولت كالاهای اساسی و نیازهای مرتبط با دارو و درمان را در هر شرایطی تامین خواهد كرد.
معاون اول رییس جمهور ضمن تبیین برخی دستاوردهای اقتصادی دولت در پنج سال گذشته نظیر ایجاد ثبات و آرامش در اقتصاد كشور،‌ بهبود تعاملات بین المللی و شكل گیری توافق نامه برجام،‌ افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت، افزایش رشد اقتصادی،‌ كاهش تورم و ركود، ساماندهی موسسات اعتباری غیرمجاز و افزایش حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه تصریح كرد: فضای بین المللی نقش موثری در اقتصاد كشور ایفا می كند كه با خروج آمریكا از برجام و اعمال تحریم های یك جانبه این كشور علیه كشورمان، شرایط جدیدی برای كشور ایجاد شده است كه باید در تعیین جهت گیری های لایحه بودجه به این شرایط ویژه توجه بیشتری شود.
وی با اشاره به اینكه براساس پیش بینی ها در سال ۹۸ اقتصاد كشور شرایط ویژه ای نسبت به سال جاری تجربه خواهد كرد، خاطر نشان كرد: فروش نفت و نظام بانكی در سال آینده با فشارهای زیادی مواجه خواهند بود كه باید با تصمیمات راهگشا تلاش كنیم هم بتوانیم نفت بفروشیم و هم نگذاریم روابط بانكی كشور با محدودیت جدی تر مواجه شود.
معاون اول رییس جمهور افزود: برای جلوگیری از اعمال فشارهای بیشتر بر نظام بانكی كشور، لازم است در تدوین بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور موضوع تصویب لوایح مرتبط با FATF نیز مورد بررسی قرار گیرد و در این خصوص تعیین تكلیف شود.
وی ادامه داد: همچنین باید در تعیین جهت گیری های لایحه بودجه سال ۹۸ صیانت از معیشت مردم مورد توجه قرار گیرد و نحوه مقابله با تحریم‌های آمریكا در لایحه بودجه بطور روشن و شفاف تشریح و تدابیر و راهكارهای عملی در این زمینه اندیشیده شود.
جهانگیری با بیان اینكه براساس پیش بینی ها درآمدهای دولت در سال ۹۸ كاهش خواهد یافت، افزود: برای حمایت از تولید و صیانت از اشتغال موجود نیازمند افزایش صادرات غیرنفتی و نیز حضور و مشاركت جدی بخش خصوصی هستیم.
معاون اول رییس جمهور از سازمان برنامه و بودجه خواست در تعیین جهت گیری های بودجه سال ۹۸ سناریوهای مختلف را در نظر گرفته و ضمن تلاش برای افزایش درآمدهای غیرنفتی دولت نظیر افزایش درآمدهای مالیاتی از طریق جلوگیری از فرار مالیاتی،‌ برنامه ریزی لازم را متناسب با هر گونه رویداد انجام دهد.
در این جلسه كه وزرای جهاد كشاورزی،‌ نیرو،‌ سرپرستان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و تعاون،‌ كار و رفاه اجتماعی،‌ رییس سازمان برنامه و بودجه كشور، رییس اتاق بازرگانی ایران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی عضو شورا نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه شورای اقتصاد گزارشی از پیش نویس بخشنامه بودجه سال ۹۸ كل كشور و اهم خط مشی ها و سیاست های تنظیم لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ كل كشور ارائه كرد و به تشریح جهت گیری ها و سیاست های بودجه ای این بخشنامه پرداخت كه پس از بحث و تبادل نظر در خصوص بخش های مختلف آن، مقرر شد دبیرخانه شورا پس از اعمال اصلاحات لازم در پیش نویس مذكور آن را برای دستگاه های اجرایی ابلاغ نماید.
انتهای پیام

captcha