معیشت علمی «ضنک» محصول بهره نبردن از قرآن است
کد خبر: 3749752
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع):

معیشت علمی «ضنک» محصول بهره نبردن از قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول بخش قرآنی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: کسانی که ادعای فقاهت دارند اما از قرآن استفاده نکردند معیشت علمیِ ضَنک دارند یعنی در تنگناهای علمی قرار می‌گیرند به شکلی که نمی‌توانند مشکلات علمی را حل کنند.

معیشت علمی «ضنک» محصول بهره نبردن از قرآن استبه گزارش ایکنا از قم، حجت الاسلام محمد حسین عظیمی، دوم مهرماه در نشست مطبوعاتی همایش علمی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله عظمی فاضل لنکرانی(ره)  ضمن اشاره به جایگاه قرآن بین فقهای شیعه گفت: ملتی استوار و محکم تر است که آیینِ خود را از قرآن برداشت کند و فقیهی محکم تر است که فقه خود را از قرآن دریافت کند لذا در گذر زمان فقه شیعه پایدارتر بوده است .
عظیمی با اشاره به آیه شریفه «وَمَنْ أَعْرَضَ عَن ذِكْرِي فَإِنَّ لَهُ مَعِيشَةً ضَنكًا وَنَحْشُرُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ أَعْمَىٰ» بیان کرد: کسانی که ادعای فقاهت دارند اما از قرآن استفاده نکردند(که البته شیعه نیستند) معیشت علمیِ ضَنک دارند یعنی در تنگناهای علمی قرار می گیرند به شکلی که نمی توانند مشکلات علمی را حل کنند .
وی افزود: گاهی دیده می شود که فقهای دینی را متهم می کنند به این که فتوای آن ها قرآنی نیست ولی برگزاری همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی پاسخ به این اتهام است .
دبیر همایش ملی دیدگاه های علوم قرآنی به اهداف همایش اشاره کرد: یکی از اهداف کلی برگزاری همایش اثبات رابطه بین فقاهت و مرجعیت با قرآن است و ثابت می کند که فقیهان با استناد به قران فتوا می دهند. 
هم‌چنین بیان کرد: از دیگر اهداف همایش این است که دانشجویان و کسانی که در زمینه حوزه های قرآنی و علمی فعالیت دارند از دیدگاه های علوم قرآنی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی(ره) بهره مند شوند . 
عظیمی ادامه داد: برگزار کننده همایش مرکز تخصصی فقه و علوم قرآنی است و همایش تحت اشراف مرکز فقهی ائمه اطهار و مرکز تخصصی تفسیر قرآن برگزار می شود.

انتهای پیام

captcha