تداوم روند رو به رشد فعالیت‌های قرآنی كمیته امداد فارس/ جمع‌آوری 15 میلیارد زكات طی سال جاری
کد خبر: 3749765
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵

تداوم روند رو به رشد فعالیت‌های قرآنی كمیته امداد فارس/ جمع‌آوری 15 میلیارد زكات طی سال جاری

گروه اجتماعی ـ مدیركل كمیته امداد فارس با بیان اینكه قرآن‌محوری یكی از رویكردهای اصلی ما در كمیته امداد فارس است، گفت: ما تلاش داریم همچنان در عرصه فعالیت‌های قرآنی روند صعودی خود را ادامه دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد بذرافشان، مدیركل كمیته امداد امام خمینی(ره) فارس امروز، دوم مهرمادر نشست خبری با خبرنگاران شیراز فارس با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره‌كل گفت: قرآن‌محوری یكی از رویكردهای اصلی ما در كمیته امداد فارس است به همین دلیل امسال سعی كردیم به‌صورت ویژه‌تری در این عرصه ورود كنیم به طوری كه در جشنواره سراسری قرآن و عترت كمیته امداد كشور حائز رتبه سوم شدیم.

700 نفر از مددجویان كمیته امداد فارس حافظ قرآن هستند
وی با بیان اینكه بیش از 700 نفر از مددجویان ما حافظ قرآن هستند، گفت: ما تلاش داریم همچنان در عرصه فعالیت‌های قرآنی روند صعودی خود را ادامه دهیم.
بذرافشان با تصریح اینكه استان فارس مقام اول كشور در مجموع فعالیت‌های كمیته امداد دارد، به مبلغ زكات جمع‌آوری شده در 5 ماه نخست سال جاری اشاره كرد و گفت: 15 میلیارد و 351 میلیون تومان زكات طی این مدت در فارس جمع‌آوری شد.
مدیركل كمیته امداد فارس در ادامه به تشریح فعالیت‌های 5 ماه نخست این اداره‌كل پرداخت و گفت: مشكلات اقتصای در سال 97 موجب شد كه كمیته اماد به رویكرد مشاركتی بیشتری حركت كند تا كمك‌های مردمی را جمع‌آوری و میان نیازمندان توزیع كند.

موتور محركه كمیته امداد، مشاركت مردم است
وی با بیان اینكه موتور محركه كمیته امداد، مشاركت مردم است، افزود: در كنار كمك‌های دولتی،‌ سهم مردم برای یاری رساندن به نیازمندان یك سهم و نقش بی‌بدیل است.
بذرافشان با اشاره به راه‌اندازی سامانه سنا گفت: سامانه نیكوكاری الكترونیك در منطقه 5 و شهرستان جهرم راه‌اندازی شد و بنا داریم تا پایان سال جاری تمام نقاط استان را تحت پوشش این سامانه قرار دهیم.
مدیركل كمیته امداد فارس با یادآوری اینكه این سامانه به منظور كوتاه كردن فرآیند كمك مردم به نیازمندان طراحی شده است، گفت: استان فارس بیشترین تعداد مراكز نیكوكاری در كشور را داراست به طوری كه اكنون 63 مركز در این استان مشغول به فعالیت است و بنا داریم تا پایان 80 مركز دیگر را افتتاح كنیم.

برون‌سپاری فعالیت‌های كمیته امداد به مراكز نیكوكاری
وی با تصریح اینكه ما به سمت برون‌سپاری فعالیت‌های خود به مراكز نیكوكاری حركت می‌كنیم، گفت: این مراكز پل ارتباطی كمیته امداد و مردم هستند ضمن اینكه ما نظارت‌های فوق‌العاده قوی بر روی عملكرد این مراكز داریم.
بذرافشان با یادآوری اینكه مراكز نیكوكاری 115 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند، گفت: كمك‌های جمع‌آوری شده در این مراكز در 5 ماه نخست سال گذشته 52 میلیارد ریال بود و این رقم در سال جاری به 111 میلیارد و 800 میلیون ریال رسیده است.
وی در ادامه با بیان اینكه بنا داریم بیش از 20 هزار صندوق خانگی را تا پایان سال جاری توزیع كنیم، گفت: یك هزار صندوق مبله صندقات نیز در میان مراكز تجاری و اداری استان توزیع شد.
مدیركل كمیته امداد فارس اظهار كرد: علاوه بر این‌ها ما طرحی برای شناسایی و پایش وضعیت مشتركان خود داریم كه این طرح آمایش مشاركت است و تا پایان سال سعی داریم برخی از مناطق شیراز و شهرستان‌های فارس را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.
وی از راه‌اندازی و نصب 200 دستگاه كارتخوان در اتوبوس‌ها، مترو و ادارات شیراز خبر داد و گفت: در 5 ماه نخست سال جاری علی‌رغم مشكلات اقتصادی، قریب 40 درصد درآمد ما نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

رشد 20 درصدی زكات جمع‌آوری شده
بذرافشان ادامه داد: در حوزه صدقات 10 درصد رشد، در بحث نذورات و قربانی‌ها 7/41 درصد رشد نسبت به سال گذشته و همچنین در حوزه جمع‌آوری زكات 20 درصد رشد و در اطعام نیز 30 درصد رشد داشتیم.
مدیركل كمیته امداد فارس گفت: در مرحله اول جشن عاطفه‌ها بیش از 44 میلیارد ریال در قالب كمك‌های نقدی و كالا كمك شد و از 11 مهرماه نیز مرحله دوم این جشن برگزار خواهد شد كه در آن 700 هزار پاكت كمك‌های مردمی در میان مدارس فارس توزیع می‌شود.

جذب 10 هزار حامی طرح اكرام
وی از جذب 10 هزار حامی در طرح اكرام خبر داد و گفت: اعتبارات ما نسبت به سال گذشته تقریباً یك و نیم برابر افزایش داشته است.
بذرافشان همچنین به فعالیت‌های اشتغالزایی این اداره‌كل اشاره كرد و گفت: در 5 ماه نخست امسال 2 هزار و 700 طرح ایجاد اشتغال داشتیم كه از محل اعتبارات دولتی تبصره 19، 45 میلیارد تومان هزینه این طرح‌ها شد.
مدیركل كمیته امداد فارس ادامه داد: همچنین 500 طرح اشتغالزایی نیز از محل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد و 500 میلیون تومان داشتیم.
وی با بیان اینكه در اشتغال روستایی بنا داریم حداقل 5 هزار طرح را اجرا كنیم، گفت: فرآیند اشتغال روستایی مثل امداد ولایت نیست و تاكنون بیش از یك هزار و 700 فقره در سامانه كارا شده است.
بذرافشان در ادامه با تصریح اینكه در سال گذشته 400 واحد پنل‌های خورشیدی را برای مددجویان اجرا كردیم كه درآمد خیلی خوبی برای آن‌ها داشته است، گفت: امسال بنا داریم یك هزار واحد پنل خورشیدی را برای مددجویان وارد مدار كنیم.

اعطای 3 هزار فقره وام كارگشایی
مدیر كل كمیته امداد فارس همچنین گفت: در 5 ماه نخست امسال 3 هزار و 394 فقره وام كارگشایی برای ازدواج، بدهی‌، هزینه دانشگاه به مبلغ بیش از 11 میلیارد تومان به مددجویان پرداخت شد همچنین 2 هزار و 544 فقره كمك هزینه خرید جهیزیه با اعتبار قریب 6 میلیارد و 410 میلیون تومان نیز میان مددجویان توزیع شد.
وی با بیان اینكه در ماه نخست امسال 4 هزار و 838 نفر از كودكان از طرح امنیت غذایی در استان بهره‌مند شدند، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با سپاه استان فارس به ارزش 3/5 میلیارد تومان در قالب طرح شهید اسكندری منعقد كردیم كه در آن به مردم مناطق حاشیه‌نشین و محروم شیراز كمك خواهد شد.
بذرافشان با تصریح اینكه تلاش می‌كنیم تا پایان مهرماه امسال مشكل رهن و اجاره مددجویان را به‌صورت ضربتی حل كنیم، گفت: سعی می‌كنیم در بحث كمك به بیماران صعب‌العلاج اقدام ویژه‌تری انجام دهیم.
مدیركل كمیته امداد فارس گفت: بیش از 5/4 میلیارد تومان هزینه اعتبارات ما در 5 ماه نخست سال بوده است كه با توجه به شرایط اقتصادی كنونی تلاش می‌كنیم تا سقف وام‌های خود را افزایش دهیم.

صف جهیزیه و هدیه ازدواج را تا پایان مهرماه صفر خواهیم كرد
وی با تأكید بر اینكه صف جهیزیه و هدیه ازدواج را تا پایان مهرماه صفر خواهیم كرد، گفت: در سال جاری بنا داریم 3 هزار و 500 خانواده جدید را تحت پوشش قرار دهیم كه البته 2 هزار و 700 خانواده نیز به خاطر اجرای طرح‌های اشتغالزایی از پوشش كمیته امداد خارج شده‌اند.
بذرافشان همچنین به فعالیت‌های عمرانی این اداره‌كل اشاره كرد و گفت: یك هزار و 219 خدت عمرانی در قالب احداث،‌ خرید، تعمیرات منازل با اعتبار 15 میلیارد و 500 میلیون تومان به مددجویان ارائه كردیم كه از این مبلغ 10 میلیارد تومان از كمك‌های دولتی و مابقی از محل زكوات، صدقات و مشاركت‌های مردمی بوده است.
مدیر كل كمیته امداد فارس با بیان اینكه بنا داریم تا پایان سال 98، 2 هزار واحد مسكونی برای مددجویان خریداری و یا احداث كنیم، گفت: مجتمع اقتصادی كمیته امداد در قالب احداث مسكن فعالیت می‌كند كه زمین آن را ما اعطا كرده و صفر تا 100 آن را خیران احداث می‌كنند.
وی با تصریح اینكه امسال 300 واحد مستقیم خیرساز را به نیازمندان اهدا خواهیم كرد، گفت: بحث شفاف‌سازی در كمیته امداد برای خیران و مردم به جد دنبال می‌شود تا خیران بدانند كه كمك‌های آنان در چه راهی هزینه می‌شود.

اعزام 3 هزار مددجو به حرم رضوی
بذرافشان در ادامه سخنان خود به دیگر فعالیت‌های این اداره‌كل اشاره كرد و گفت: امسال بیش از 3 هزار و 200 نفر از مددجویان كمیته امداد به حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب طرح «شوق زیارت» مشرف شدند.
انتهای پیام

captcha