جامعةالمصطفی(ص) نماد تفکر عقلانی و انقلابی در دنیا است
کد خبر: 3749768
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص):

جامعةالمصطفی(ص) نماد تفکر عقلانی و انقلابی در دنیا است

گروه اجتماعی ــ جامعةالمصطفی(ص) امروز نماد تفکر عقلانی و انقلابی است و همراه با رفتارهای سنجیده در دنیا شناخته می‌شود برای همین بر خود لازم می‌داند با تولید مباحث علمی قوی‌تر کمبودهای گذشته را جبران کند.

جامعه المصطفی نماد تفکر عقلانی و انقلابی در دنیا استبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی پیش از ظهر امروز، دوم مهرماه در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی وابسته به جامعةالمصطفی(ص) العالمیه که در این مؤسسه در قم برگزار شد، گفت: امام صادق(ع) در روایتی به جایگاه علم اشاره کردند و فرمودند «انسان و عالم بزرگ  کسی است که علمی را که فراگرفته نشر دهد و به وسیله علم، مردم را به دین دعوت کند».
معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در تعریف علمی که یادگیری آن ضروری است، افزود: یاد گیری علمی ضروری است که انسان را به معارف الهی و توحیدی رهنمود کند و موجب سعادت‌ و تکامل شود.
وی عنوان کرد: مهمتر از علم‌آموزی، عمل به علم است. اگر علم دین را انسان آموخت، لازم است ابتدا خود عامل باشد تا بتواند در دیگران اثر‌گذار‌ شود.
‌عباسی گفت: در علم توحید و اثر‌گذاری در جامعه لازم است شرایطی را رعایت کرد که از جمله آن، یادگیری و تعلیم دادن به دیگران برای خدا، اخلاص و تهذیب است.
معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم، اظهار کرد: هر چه داریم از شهدا‌ و امام شهدا‌ است و به همین دلیل سلامت و امنیت را مدیون خون شهدا و ایثارگری خانواده آنها هستیم.
وی با بیان اینکه حادثه عاشورا، حادثه معمولی نبود؛ بلکه حادثه اثر‌گذار در تاریخ بشریت است، گفت: این حادثه آن قدر عظیم بوده که حتی موجودات هم برای مظلومیت سالار شهیدان گریه می‌کنند. این موارد نشان می دهد که عالم، هوشیار است و حتی دربعضی از روایات آسمان 40 روز گریه کرد و این گریه قطعا با گریه انسانها هم فرق می‌کند.
معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) العالمیه بابیان اینکه آغاز سال تحصیلی جامعه المصطفی با محرم شروع شده افزود: محرم پیامهای فراوانی دارد و نباید از آن غفلت کرد.
وی بابیان اینکه جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در ده‌های گذشته با فعالیت علمی خود مورد توجه مراکز علمی خارج کشور قرار گرفته که از جمله آن دانشگاه آکسفورد و توکیو است، اظهار کرد: اکنون جامعه المصطفی با فعالیت علمی قوی خود، توانست جایگاه خوبی بین مراکز علمی دنیا بدست آورد و این نشان می‌دهد این جامعه مسیر موفقی را تا کنون طی کرده است.
معاون آموزش جامعةالمصطفی(ص) العالمیه با بیان اینکه امروز المصطفی(ص) پرچم دار گفتمان اسلام ناب است، اظهار کرد: امروز المصطفی(ص) با تولید علمی شناخته می‌شود و به همین دلیل لازم است همه تلاش خود را برای تولید علم مناسب با روز انجام دهیم تا بتوانیم پاسخ‌گویی نیازهای دنیا و مراکز علمی باشیم.
وی بابیان اینکه امروز جامعه المصطفی نماد تفکر عقلانی و انقلابی و همراه با رفتارهای سنجیده در دنیا شناخته می‌شود، گفت: برای همین جامعةالمصطفی(ص) العالمیه بر خود لازم می‌داند با تولید مباحث علمی قوی تر بتواند کمبودهای گذشته را جبران کند.
عباسی گفت: برای تحقق تولید علم متناسب با نیازهای روز، المصطفی طرح نظام جدید آموزشی را برای نقش آفرینی بیشتر به زودی اجرایی خواهد کرد و در همین رابطه برای خواهران نیز ساحت خاصی در نظر گرفته شده است. 

انتهای پیام

captcha