اجرای طرح «نذر خون» در همدان تا اربعین ادامه دارد
کد خبر: 3749783
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳

اجرای طرح «نذر خون» در همدان تا اربعین ادامه دارد

گروه اجتماعی - مدیرکل انتقال خون استان همدان از استقبال مردم از طرح «نذر خون» در استان خبر داد و گفت: اهدای خون تا اربعین انجام می‌شود.

اجرای طرح «نذر خون» در همدان تا اربعین ادامه دارد

افشین محمدی، مدیرکل انتقال خون استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، بیان کرد: طرح نذر خون در سال‌های گذشته فقط تا روز تاسوعا و عاشورا انجام می‌شد و به همین علت خون اهدایی بیش از نیاز بود اما امسال با افزایش مدت زمان این طرح تا روز اربعین به تناسب نیاز، هر روز تعداد معینی از افراد برای ادای نذر خود مراجعه می‌کنند.
وی بیان کرد: آماری که در روز تاسوعا و عاشورا برای نذر خون در دست داریم افزون بر 480 واحد خون است که این موضوع نشان‌دهنده‌ پیشرفت چشمگیر اهدای خون در استان بوده چرا که این آمار تا روز اربعین افزایش بیشتری خواهد داشت.
محمدی با اشاره به ساماندهی آمار اهدای خون و مدت آن تا روز اربعین، تصریح کرد: هدف از ساماندهی و افزایش مدت اهدای خون، جلوگیری از جمع‌آوری مازاد آن است.
وی تأکید کرد: مدت اهدای نذرخون تا روز اربعین است و کسانی‌که قصد ادای نذر خود را دارند می‌توانند برای اهدا به سازمان انتقال خون مراجعه کنند.
مدیرکل انتقال خون استان همدان از ایجاد فرهنگ اهدای خون در میان مردم همدان ابرازخرسندی کرد و گفت: آمار اهدای خون در استان همدان در 6 ماه اول سال حدود 18 هزار و 774 واحد خون بوده که حدود 12 هزار و 877 واحد از اهداکننده مستمر و حدود 32 درصد از اهداکنندگان باسابقه دریافت شده است.
وی بیان کرد: استقبال مردم باعث شد استان بتواند به شهرهای دیگر از جمله تهران خون صادر کند چرا که همدان علاوه بر تأمین نیاز خود می‌تواند نیاز دیگر شهرها را تأمین کند.
مدیرکل انتقال خون استان همدان اظهار کرد: شاخص اهداکنندگان خون در سطح کشور 52 درصد است این درحالیست که آمار اهداکنندگان استان همدان افزون بر 68 درصد بوده و این آماری امیدوارکننده و چشمگیر است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح اجرای واکسیناسیون هپاتیت B اهداکنندگان مستمری که واکسینه نشده‌اند از یکم مهر آغاز شده است.
انتهای پیام

captcha