قوانین قرآن به‌خوبی در محیط‌‌های دانشگاهی تبیین نشده‌‌است
کد خبر: 3749791
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

قوانین قرآن به‌خوبی در محیط‌‌های دانشگاهی تبیین نشده‌‌است

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در محیط‌‌های دانشگاهی که مخاطبان دانشجویان و استادان هستند، قوانین قرآن به‌خوبی ابلاغ و تبیین نشده‌‌است.

قوانین قرآن به‌خوبی در محیط‌‌های دانشگاهی تبیین نشده‌‌است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسعلی رستمی در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه صبح امروز در نشست خبری در محل دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه، امام‌علی(ع) فضای قبل از بعثت را در نهج‌البلاغه ترسیم می‌کند، اظهار کرد: ایشان فرمودند که قبل از بعثت رسول اکرم(ص)، شرایط فرهنگی بسیار شرایط بدی بود و مردم بدترین آیین را داشتند.

وی افزود: در آن زمان برخی مردم روشنفکر بوده و حتی ماه و خورشید را می‌پرستیدند؛ اما برخی از نظر اعتقادی به‌قدری سقوط کرده‌ بودند که بت را پرستش می‌کردند، یعنی‌ سنگی را درست کرده و در خانه‌هایشان می‌پرستیدند.

رستمی ادامه داد: از نظر اقتصادی نیز آب آشامیدنی نداشتند و هسته‌های خرما را آرد کرده، استفاده می‌کردند و از نظر مسکن در بدترین وضعیت و از نظر وضعیت اجتماعی نیز کار آنان، جنگ و آدم‌کشی و برخورد با یکدیگر بود.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که نبی مکرم اسلام(ص) مبعوث شدند، تحول عجیب و عظیم در دنیای آن روز ایجاد شد؛ بنابراین پیامبر به‌طور مصمم به‌دنبال تبیین و ابلاغ سخن خداوند بود و هیچ‌گاه ناامیدی را به جامعه تزریق نکرد و با توکل به خداوند و با الهام از قرآن کار خود را پیش برد.

وی تصریح کرد: امروز یکی از آسیب‌های جدی در جامعه تزریق ناامیدی بوده و با توجه به‌ اینکه دنیا دهکده جهانی شده است، ما را در شرایطی قرار داده‌اند که می‌گویند نمی‌شود تغییر و تحولی ایجاد کرد و دیگر نمی‌توانیم هویت دینی خود را تقویت کنیم.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اگر قرآن را باور کرده و راه امام حسین(ع) را باور داشته باشیم، این تحول در محیط‌های دانشگاهی، جامعه و خانواده رخ خواهد داد.

رستمی بیان کرد: شرایط ما از شرایط عربستان سخت‌تر نبوده و اگر همچون آنان باور داشته‌ باشیم که قرآن کتاب زندگی است، موفق خواهیم شد.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید به خودمان، دیگران و نسل امروز امیدواری‌های قرآن را به صورت معقول و مستمر انتقال دهیم؛ چراکه این پیام قرآن است و اگر این اصل را در خانواده‌ها جاری کنیم، دیگر اختلافی بروز نخواهد کرد.

وی اظهار کرد: قاعدتاً در محیط‌های دانشگاهی که مخاطبان آن، دانشجویان و استادان هستند، قوانین قرآن به‌خوبی ابلاغ و تبیین نشده‌ است.

رستمی افزود: به‌درستی قرآن را تفسیر نکرده‌ایم و اگر اصول قرآنی را به مخاطبان انتقال دهیم، قطعاً همگان جذب قرآن خواهند شد و آن را به‌عنوان درس زندگی انتخاب خواهند کرد.

مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از گناهان کبیره که در قرآن ذکر شده ناامیدی است، ناامیدی انگیزه‌ها را تبدیل به خاکستر می‌کند. امروز فضای مجازی به دنبال این است تا ملت ما را ناامید کند. همه این اصول در قرآن وجود دارد؛ بنابراین ضروری است تا این اصول را استخراج کنیم و در قالب آموزه‌های زیبا به همه انتقال دهیم.

وی ادامه داد: روز قیامت سه نفر از انسان شکایت می‌کنند، یکی از آنها قرآن است که می‌گوید من در بین شما بودم؛ اما عمل نکردید، دیگری عالم و دانشمند است که می‌گوید من بودم؛ اما شما سؤال نکردید و دیگری مسجد است که می‌گوید من بودم؛ اما در مسجد و محافل انس شرکت نکردید.

رستمی یادآور شد: میزبانی مرحله نهایی مسابقات قرآن در سال جاری ارومیه بوده و رشته‌های بخش شفاهی، ترتیل، تحقیق، حفظ کل ۲۰ جزء، ۱۰ جزء و پنج جزء است.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری مسابقات در هر رشته به سه نفر برابر آیین‌نامه هدیه داده خواهد شد، تصریح کرد: آمار شرکت‌کنندگان در مرحله نهایی مسابقات اعم از استادان و دانشجویان بالغ بر ۵۰۰ نفر بوده و پس از مسابقات نیز جشنواره ملی قرآنی داریم و از این مجموعه نیز ۷۰ نفر در این جشنواره شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام

captcha