حفظ استقلال، دین و تمامیت ارضی كشور از اولویت‌های ملت ایران حذف نمی‌شوند
کد خبر: 3749793
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
دستغیب:

حفظ استقلال، دین و تمامیت ارضی كشور از اولویت‌های ملت ایران حذف نمی‌شوند

گروه اجتماعی ـ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن محكومیت جنایت تروریستی در اهواز تأكید كرد كه حفظ استقلال، تمامیت ارضی کشور و دفاع از اسلام عزیز هیچ‌گاه از اولویت‌های مردم حذف نخواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، سیداحمدرضا دستغیب، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز امروز، دوم مهرماه در صحن علنی این شورا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و خاطره شهدا گفت: 8 سال دفاع مقدس آزمون بزرگی برای شناخت پایداری مردم ایران بود، هنوز طعم خاطرات آن ایام در کام مردم شیرین است.
وی افزود: تهاجمی به خاک ایران توسط فردی صورت می‌گیرد با این خیال واهی که 24 ساعته تهران را فتح کند، اما نه تنها فتحی حاصل نکرد بلکه کشور خود را نیز به ویرانه‌ای مملو از خشونت تبدیل کرد و این سزای کسانی است که به خاک پاک ایران چشم طمع بدوزند.
دستغیب با یادآوری اینكه مردم با رهبری پیامبرگونه امام راحل، هرچه داشتند فدا کردند و از مرزهای کشور و انقلاب اسلامی دفاع کردند، به واقعه تروریستی در اهواز اشاره كرد و گفت:‌ روز شنبه، ۳۱ شهریورماه همزمان با سالگرد شروع دفاع مقدس، در شهر مظلوم اهواز باز هم شاهد عملیات تروریستی ناجوانمردانه‌ای بودیم که جمعی از هم وطنان مظلوم را به خاک و خون کشید.
وی خطاب به دشمنان ایران اسلامی افزود: مگر نشنیده‌اید که آزموده را آزمودن خطاست؟ چندبار ملت ایران باید نشان دهد که بر سر منافع ملی و آب و خاک و دینش با هیچ‌کس معامله نمی‌کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: هشت سال جنگ کم نبود تا برخی نابخردان بفهمند خاک ایران، زمین ترقه‌بازی نیست؟ که اكنون هر از گاهی با فریب برخی، نمایش ترقه‌بازی راه می‌اندازند که به خیال خام خود امنیت کشور را هدف قرار دهند.
وی اظهار كرد: هر چند شرایط اقتصادی سختی در کشور حاکم شده و مردم از بسیاری رفتارهای مسئولان در زمینه‌های اقتصادی و مالی دلخور هستند و هر روز بر میزان نارضایتی‌های آنان افزوده می‌شود اما منافع ملی از آب و خاک گرفته تا امنیت کشور معامله‌پذیر نیست.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تأكید كرد: حفظ استقلال، تمامیت ارضی کشور و دفاع از اسلام عزیز هیچ‌گاه از اولویت‌های مردم حذف نخواهد شد.
وی ادامه داد: با این حرکت‌های ناشیانه، دفاع مردم از تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی که پای آن خون هزاران جوان این مرز و بوم ریخته شده، به هیچ وجه به اندازه سر سوزنی کاسته نخواهد شد.
دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید بیان كرد: تعلیم و تعلم مهم‌ترین بخش زندگی هر انسان به لحاظ فردی و هر جامعه‌ای به لحاظ اجتماعی و گروهی است. راه درست توسعه از مسیر آموزش به خصوص آموزش در سطوح پایه می‌گذرد.
وی افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش با هدف فرهنگ‌سازی و آموزش مهارت‌ها به جای مدرک‌گرایی ضرورت انکارناپذیر جوامع در حال توسعه مثل ایران است.
دستغیب گفت: نظام آموزشی کشور باید با تغییر ساختارهای آموزشی خود، فاصله مدرک‌گرایی تا کسب مهارت را به سمت مهارت‌آموزی در بین دانش‌آموزان افزایش دهد.
وی گفت: جامعه امروز بیش از آنکه به جوان مدرک دار نیازمند باشد به جوان ماهر و توانمند نیازمند است به همین منظورتقویت روحیه خلاق و کارآفرین در دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از الگوهای برتر مهارت‌آموزی می‌تواند آینده اقتصادی کشور را تضمین کند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: نظام آموزشی کشور باید از الگوهای سنتی و تاریخ مصرف گذشته خود با جسارت تمام عبور کرده و شرایط جدیدی برای تحصیل مبتنی بر مهارت برای دانش‌آموزان فراهم کند و دانشگاه نیز باید جسارت لازم را برای تربیت نیروی متخصصی که توان حل مسائل کشور را داشته باشد، ایجاد کند.
وی یکی از دلایل مهم بروز برخی چالش‌ها را فاصله بسیار زیاد دانشگاه‌های کشور با حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و سیاسی کشور دانست و گفت: دانشگاه‌های کشور نتوانسته‌اند به نیازهای کشور در مسیر توسعه پاسخ دهند؛ امروز بیش از هر زمانی به همسوئی دانشگاه با جامعه برای دست یافتن به شیوه‌های منطقی و بومی الگوی ایرانی- اسلامی پیشرفت نیازمندیم.
انتهای پیام

captcha