اعزام حافظان کل به مدارس قرآن ریگان
کد خبر: 3749884
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

اعزام حافظان کل به مدارس قرآن ریگان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیرعامل مؤسسه المهدی(عج) ریگان از اعزام دو حافظ کل به دبیرستان‌ها خبر داد و گفت: قرار است این دو نفر در مدارس، قبل از مراسم صبحگاه طی نیم‌ساعت آموزش کوتاهی از قرآن، احکام و نماز برای دانش‌آموزان داشته باشند.

روح‌الله ابراهیمی، مدیرعامل مؤسسه المهدی(عج) شهرستان ریگان در گفت‌وگو با ایکنا؛ در رابطه با برنامه‌های اجرای این مؤسسه بیان کرد: سه دوره تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تربیت کودک و حفظ قرآن را در سال‌های 86 تا 88 در مؤسسه برگزار کردیم و حدود 335 مربی در این دوره‌ها حضور داشتند. همچنین، کلاس‌های حفظ کل را برگزار کرده‌ایم که 11 دختر حافظ کل در سال‌های گذشته و 9 پسر در حال حاضر در حال گذراندن این کلاس‌ها هستند. دوره‌های کوتاه‌مدت حفظ دو تا چهار جزء را نیز داشته‌ایم و برای تشویق 60 نفر از دختران و پسران شرکت‌کننده را به مشهد مقدس اعزام کردیم.

وی ادامه داد: از میان مربیان تربیت شده در این دوره‌ها 90 مربی را برای آموزش قرآن به مدارس آموزش‌ و پرورش اعزام کردیم.

ابراهیمی بیان کرد: برگزاری طرح «نهضت روخوانی و روانخوانی» در روستاهای ریگان ازجمله بهترین فعالیت‌های ما به حساب می‌آید. این طرح به‌گونه‌ای برگزار می‌شود که مربیان‌مان را به روستاهای دورافتاده می‌فرستادیم و کلاس‌های آموزش روخوانی قرآن را به صورت رایگان برگزار می‌کنیم، البته در سال‌های گذشته دهیاری‌های روستاها مبلغی را به مربیان می‌دادند، اما الان کمتر شده است و مربیان به صورت خودجوش به مناطق دورافتاده می‌روند و قرآن را به صورت رایگان آموزش می‌دهند.

مدیرعامل مؤسسه المهدی(عج) شهرستان ریگان تصریح کرد: به علت عدم بودجه کافی برای برنامه‌های فرهنگی ـ قرآنی، ناچاراً تمام توان مؤسسه و مربیان را بر روی برگزاری برنامه‌هایی کاملاً عملیاتی گذاشته‌ایم. برنامه‌هایی نظیر مسابقات هزینه بالایی نیاز دارد و فعلا در توان ما نیست.

وی در رابطه با ویژه برنامه‌های این مؤسسه ادامه داد: برای دهه محرم ویژه‌برنامه‌ای داشتیم که حافظان قرآن‌مان را به هیئت‌های مذهبی اعزام کردیم تا در آغاز مراسم عزاداری تلاوت داشته باشند که در بسیاری از هیئت‌های شهر این اتفاق افتاد و در هفته دفاع مقدس نیز در کلاس‌های قرآن وصیت‌نامه شهدا را قرائت می‌کنیم.

ابراهیمی تصریح کرد: همچنین در میان اعضای هیئت امنا، دو حافظ قرآن داریم که طی برنامه‌ریزی، مقرر شد این دو نفر در دبیرستان‌ها بروند و قبل از صبحگاه طی نیم‌ساعت آموزش کوتاهی از قرآن، احکام و نماز برای دانش‌آموزان داشته باشند.

وی در پایان گفت: کلاس‌های ما در مکان وقف شده برگزار و هزینه‌ها نیز توسط گروه هفت نفره هیئت امناء پرداخت می‌شود. با مشکلات موجود احساس تکلیفی کرده‌ایم که به فرمایش مقام معظم رهبری گوش دهیم و به سهم خودمان در این مکان دورافتاده کلاس‌های آموزش قرآن را برگزار کنیم.

یادآور می‌شود، مؤسسه المهدی(عج) در سال 86 مجوز رسمی خود را از سازمان تبلیغات اسلامی گرفته است و در کرمان، شهرستان ريگان، خيابان آزادگان، جنب مهديه واقع شده است.

انتهای پیام

captcha