آمادگی استان مرکزی جهت برگزاری با شکوه مسابقات قرآن
کد خبر: 3749915
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

آمادگی استان مرکزی جهت برگزاری با شکوه مسابقات قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی - رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: با کمک خدا و همه مسؤلان و قرآنیان آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات داریم و برای برگزاری تمام جوانب را با استفاده از کارشناسان در نظر گرفتیم.

آمادگی کامل استان مرکزی جهت برگزاری با شکوه مسابقات قرآن

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در جلسه هم‌اندیشی اداره کل اوقاف استان با جامعه قرآنی در راستای برگزاری مرحله سراسری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف به میزبانی اراک که شامگاه روز گذشته، دوم مهرماه در سالن جلسات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد، با اشاره به زمان برگزاری مرحله سراسری مسابقات قرآن اوقاف از ۱۰ تا ۲۳ مهر‌ماه سال جاری، گفت: این مسابقات سه‌شنبه، ۱۰ مهر در مجتمع کوه نور افتتاح شده و تا ۲۳ همین ماه ادامه دارد.

یکجا بودن محل اسکان متسابقان و برگزاری مسابقات
وی تصریح کرد: کارها در استان جهت برگزاری مسابقات از ماه‌ها قبل آغاز شده و این روزها با شتاب بیشتری ادامه دارد. محل اسکان متسابقان و برگزاری مسابقات به دلیل رفاه حال آنان در مجتمع کوه نور و هتل امیرکبیر در نظر گرفته شده است. یکسان بودن هر دو مکان از تردد اضافه و معطل ماندن در ترافیک‌ها جلوگیری می‌کند.

انتقاد از بی‌رغبتی تعدادی از جامعه قرآنی
رئیس اداره قرآنی اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی اضافه کرد: در دی ماه سال گذشته جلسه هم‌اندیشی با جامعه قرآنی برگزار شد. بنا بر علاقه شما کمیته‌هایی در نظر گرفته شد اما متاسفانه تعدادی از آنان به دلیل بی‌رغبتی یا هر دلیل دیگری تشکیل نشد و نتوانست انتظارات را برآورده کند. عصاره نفرات در اتاق فکر مشغول به فعالیت هستند که خوشبختانه خوب عمل کردند.

لزوم همراهی جامعه قرآنی در مسابقات
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: اداره قرآنی اوقاف آمادگی پذیرش جامعه قرآنی در همراهی مسابقات را دارد. ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا مسابقات در شأن استان امام و ۶۲۰۰ شهید باشد. بخش تبلیغاتی مسابقات آغاز شده و به زودی چهره دیگری از شهر خواهیم دید. جلسات با کمیته مدعوین با مدیریت سپاه روح‌الله استان در حال جمع‌بندی است.

آمادگی کامل استان مرکزی جهت برگزاری با شکوه مسابقات قرآن
وی از پخش تیزرهای تبلیغاتی از صدا و سیمای استان خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی، پشتیبانی و خدمات و دیگر بخش‌ها فعالیت خود را به خوبی آغاز کرده‌اند. با کمک خدا و همه مسؤلان و قرآنیان آمادگی کامل برای میزبانی مسابقات داریم. ما برای برگزاری تمام جوانب را با استفاده از کارشناسان در نظر گرفتیم.
حجت‌الاسلام حسینخانی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دستگاه‌ها در کنار فضای مسابقات از دیگر برنامه‌های در دستور کار است. ۱۸ غرفه در نمایشگاه جانمایی شده است. در روند برگزاری مسابقات قرآن‌آموزان شهرستانی از مسابقات دیدن می‌کنند.

مسابقات دارای ۲ افتتاحیه و ۵ اختتامیه است
وی با بیان اینکه مسابقات دارای ۲ افتتاحیه و ۵ اختتامیه است، اضافه کرد: ۵ دستگاه اتوبوس جهت ایاب و ذهاب عموم مردم با بدنه‌نویس قرآنی در میدان سرداران رایگان در اختیار شهروندان اراکی قرار می‌گیرد. سه دستگاه نیز وظیفه جابجایی متسابقان را برعهده دارد.
حجت‌الاسلام حسینخانی از چاپ و توزیع ۳ هزار جلد قرآن در ایام مسابقات خبر داد و گفت: شرح نحوه توزیع قرآن‌ها به زودی منتشر می‌شود. کمیته اجرایی هر روز جلسات خود برای رفع نواقص را برگزار می‌کند. برپایی محافل قرآنی، کرسی تلاوت، استقرار اکیپ‌های خدمات‌رسان و پزشکی از دیگر برنامه‌های اجرایی است.
انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha