‌از بسته‌شدن تا فعالیت مهدکودک حوراء
کد خبر: 3749923
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

‌از بسته‌شدن تا فعالیت مهدکودک حوراء

مسجد نور وضعیت سهل و ممتنعی دارد زیرا از یک سو در برخی مناسبت‌های دینی و ملی، فعال است، و از سوی دیگر امام جماعت آن مدام تغییر می‌کند و در برهه‌ای از زمان نیز در آن بسته شد.

به گزارش ایکنا، شبستان نوشت: خیابان خراسان تهران در حد فاصل دو میدان قیام و خراسان واقع شده است و شاید به همین دلیل است که چندین مسجد در این فاصله کم، واقع شده اند: طوس، آیت الله فومنی و نور. این تعداد مسجد در این مسافت کم، با استانداردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز همخوانی ندارد.

اجازه دهید بحث را با همین مسجد نور ادامه دهیم؛ وقتی نام مسجد نور به میان می آید اذهان ابتدا به سوی مسجدی به نام در میدان فاطمی تهران می آید.

 مسجد نو واقع در این میدان، يکي از مساجد قديمي تهران است که اصلي ترين دلیل شهرت آن، برگزاري مراسم ترحیم شخصیت های سیاسی، فرهنگی، هنری و علمی سرشناس در اين مسجد است.

 اما «نور» نام مساجدی دیگر در تهران است که مسجد واقع شده در میدان خراسان، یکی از معروف ترین ها است که قرار داشتن در نزدیکی تعدادی از دفاتر مراجع تقلید و میدان خراسان، از دلایل این شهرت است.

این خانه خدا از زمان ساخت تاکنون چندین بار دستخوش تحولات گوناگونی شد از جمله در آن در سال 1384 به دلیل وجود برخی اختلافات داخلی، و اختلاف نظر میان برخی دستگاه ها درباره تولیت آن، بسته شد. در آن زمان همسایگان مسجد نور با این وضعیت، اعتراض کردند.

 

اعتراض مردم به تعطیلی مسجد نور

 وضعیت بی ثبات مسجد نور، در تغییر پی در پی امام جماعت آن به وضوح قابل مشاهده است و اکنون حجت الاسلام والمسلمین میررحیمی، امام جماعت آن است و پیش از آن، حجت الاسلام سعید احمدی این مسئولیت را برعهده داشت. جالب است بدانید که میررحیمی؛ کارشناس دفتر آیت الله علوی گرگانی در تهران نیز است.

مسجد نور در محدود مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی واقع شده است که شاید وضعیت نابسمان آن، به این دلیل نیز است؛ به عبارت دیگر، مدیریت این ناحیه که پاسخگویی خوبی به خبرنگاران ندارند، مدیریت درستی بر مساجد واقع در این ناحیه نیز ندارند.

از همه این ها که بگذریم مسجد نور شاید به دلیل واقع شدن در نزدیکی یکی از مساجد مهم جنوب تهران و البته فعال بودن برخی از اعضای هیات امنا و پایگاه بسیج شهید اوحدی، فعالیتی خوب در برخی از مناسبت های مذهبی و ملی مانند نیمه شعبان و دهه فجر دارد.

 

 این مسجد تعاملی خوب با «جبهه فرهنگی اجتماعی شهید چمران» ناحیه مقاومت بسیج امام خمینی(ره) تهران دارد و همه ساله جمعی از اعضای بسیج، در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) در این مسجد حضور یافته، عزاداری می کنند و از آنجا به سمت بلوار قیام و مسجد خندق آباد می روند.

 فعالیت مهدکودک قرآنی «حوراء» از نقاط قوت مسجد نور است که از سوی سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ در این خانه خدا راه اندازی شده است. البته این سازمان بیش از 300 مهدکودک قرآنی در سراسر شهر تهران تاسیس کرده است.

 وضعیت مسجد نور بسیار دگرگون و نسبتا بی ثابت است و نیازمند رسیدگی بیشتر مرکز رسیدگی به امور مساجد ناحیه شهید محلاتی یا سایر دستگاه های مرتبط برای ایجاد ثبات و نظم در آن است.

انتهای پیام

captcha