اجرای طرح «ایران مهارت» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
کد خبر: 3749981
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

اجرای طرح «ایران مهارت» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

گروه اجتماعی ــ مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح «ایران مهارت» در مدارس استان با هدف فرهنگ‌سازی در جهت مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

اجرای طرح«ایران مهارت» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، فرج‌الله راد، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان امروز، سوم مهرماه از اجرای طرح ایران مهارت از ابتدای سال تحصیلی جدید در مدارس استان خبر داد.
وی افزود: جلسه مشترک در خصوص بررسی و تبیین اجرای طرح ایران مهارت با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، معاونان و مسئولان دو دستگاه در اداره‌کل آموزش و پرورش برگزار و مصوب شد که این طرح در سال تحصیلی 97-98 در مدارس استان ارائه شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اضافه کرد: یکی از پایگاه‌های مهّم و اصلی مهارت‌آموزی، مدارس است و اجرای طرح «ایران مهارت» با هدف فرهنگ‌سازی در جهت مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار به دانش‌آموزان ارائه می‌شود.
راد بیان کرد: 10 درصد مدارس دولتی و 100 درصد مدارس غیرانتفاعی در این طرح قرار می‌گیرند و خانواده‌ها باید نگرش خود را نسبت به گرایش‌های تحصیلی دانش‌آموزان خود به سمت مهارت‌آموزی تغییر دهند.
وی تصریح کرد: در این طرح با توجه به نیاز و تقاضای دانش‌آموزان 60 ساعت آموزش‌های مهارتی کوتاه‌مدت در بیش از 100 حرفه در مدارس استان ارائه می‌شود.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: در قالب این طرح، دانش‌آموزان به صورت کوتاه‌مدت در ساعات فوق‌برنامه مدارس با فعالیت‌های مهارتی و حرفه‌های شغلی برای ورود به بازار کار آشنا شوند.
انتهای پیام

captcha