بازدید از اماكن تاریخی فارس رایگان می‌شود
کد خبر: 3749995
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

بازدید از اماكن تاریخی فارس رایگان می‌شود

گروه اجتماعی ـ مدیرکل میراث فرهنگی فارس در تشریح برنامه‌های هفته گردشگری گفت: در روز 5 مهرماه، بازدید از اماكن تاریخی تحت پوشش این اداره‌كل رایگان می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، مصیب امیری، مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 3 مهرماه به فرا رسیدن روز جهانی و هفته گردشگری اشاره كرد و گفت: در روز 5 مهرماه مصادف با روز جهانی گردشگری بازدید از اماكن تاریخی ـ فرهنگی تحت پوشش این اداره‌كل برای عموم مردم رایگان است.
وی افزود: این اماكن شامل آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم، نقش رجب، شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، موزه بیشاپور، موزه مردم‌شناسی کازرون، قلعه دختر، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، موزه خط و کتابت نی‌ریز و موزه باغ نشاط لار هستند.
امیری با بیان اینكه شعار امسال هفته گردشگری «گردشگری و تغییر ماهیت به سمت گردشگری الکترونیک» انتخاب شده است، افزود: گردشگری فارس با تنوع در حوزه‌های مختلف، ایجاد استراتژی‌های نوآورانه دیجیتالی در گسترش کارآفرینی و توانمندسازی جوامع بومی این صنعت را دنبال می‌کند.
مدیركل میراث فرهنگی فارس اظهار كرد: استفاده از ظرفیت برنامه‌های اجتماعی در فضای مجازی و برنامه‌ریزی هدفمند در ارائه خدمات در سطح جهانی توسط فعالان گردشگری، فرصت‌ مغتنمی است که باید بیش از پیش در عصر فنآوری مورد توجه قرار دهیم و به بهترین شکل از آن‌ها بهره‌مند شویم.
وی در ادامه به همزمانی هفته گردشگری با هفته دفاع مقدس اشاره و در اعلام برنامه‌های این هفته گفت: در نظر داریم در تورهای گردشگری شیرازگردی، موزه دفاع مقدس به‌عنوان یکی از مقاصد بازدید در نظر گرفته شود.
امیری اضافه کرد: گلباران قبور شهدا، افتتاح یک اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شیراز، برگزاری دو سمینار آموزشی با موضوع گردشگری الکترونیک و بوم‌گردی، هماهنگی جهت حضور مسئولان و کارشناسان در برنامه‌های صدا و سیما به منظور پاسخگویی عمومی، برگزاری تور بافت تاریخی- فرهنگی با دعوت(حضور) از مسئولین استان، برگزاری سمینارگردشگری در هتل آپادانای تخت جمشید، تقدیراز جانبازان و رزمندگان فعال در حوزه گردشگری و برگزاری مراسم تجلیل از برترین‌های صنوف گردشگری از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل است.
انتهای پیام

captcha