تلاش برای کسب روزی حلال عبادت است؟
کد خبر: 3750004
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

تلاش برای کسب روزی حلال عبادت است؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ خستگی انسان در طلب روزی حلال، خود عامل بخشش گناهان اوست و چه زیباست انسانی که می‌داند با کار و تلاش در محضر آفریدگار مورد رحمت و مغفرت قرار می‌گیرد، کار خویش را با طهارت جسم شروع می‌کند تا به مقام قرب خداوند نزدیک‌تر شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خستگی انسان در طلب روزی حلال، خود عامل بخشش گناهان اوست و چه زیباست انسانی که می‌داند با کار و تلاش در محضر آفریدگار مورد رحمت و مغفرت قرار می‌گیرد و با توکل به او، کار خویش را با دلی پر از ایمان، یعنی طهارت روح همراه با طهارت جسم شروع می‌کند تا در زمان انجام کار و کسب رزق حلال به مقام قرب خداوند نزدیک‌تر شود و خود را در محضر محبوب خویش مشاهده کند.

تلاش چنین انسانی چونان مجاهدی فی‌سبیل‌الله است و اگر در زمان تلاش جهت کسب معیشت خانواده خویش جان به جان‌آفرین تسلیم کند، بسان شهید می‌ماند و اجر و پاداش شهید به او داده می‌شود.

در همین راستا پیامبر خوبی‌ها، رسول اکرم(ص) می‌فرماید: «الْکَادُّ عَلَى‏ عِیَالِهِ‏ مِن حَلالٍ کَالْمُجَاهِدِ فِی‏ سَبِیلِ‏ اللَّه؛ آن که خانواده خویش را از حلال روزى مى‌دهد ، مانند مجاهدِ در راه خدا است».(۱)

باید به این نکته توجه داشت که اگر چه خداوند همه بندگانش را دوست دارد اما برخی با اعمال خودشان باعث دوری از رحمت و الطاف ویژه خداوند و گروهی با اعمال نیکشان محبوب حضرت پروردگار می‌شوند و فرد مسلمان نیز وقتی که در پی روزی حلال دچار خستگی جسم می‌شود مشمول حُب و دوستی خدا قرار می‌گیرد و خداوند با نظر محبت به او نگاه می‌کند.

حال که خداوند تلاش بنده در توسعه رزق را دوست دارد و وسعت رزق حلال و ازدیاد مال حلال جهت توسعه رفاه خانواده و اداره شئون مختلف زندگی از جمله انجام امور خیر نیز امری پسندیده است، به‌راستی  باید بر راهکارهای دست‌یابی به رزق حلال واقف بود.

پی‌نوشت:
۱. من لا یحضره الفقیه: ۳ / ۱۶۸ / ۳۶۳۱

 مریم بشیری

انتهای پیام

captcha