تلاش دشمن برای تحریف ارزش‎های دفاع مقدس
کد خبر: 3750017
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

تلاش دشمن برای تحریف ارزش‎های دفاع مقدس

گروه اجتماعی ـ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که هفت ارزش و مؤلفه‌ در دوران دفاع مقدس جلوه پیدا کرد و به منصه ظهور رسید، اظهارکرد: الفت، سخت‌کوشی، خداباوری، خود باوری، استقلال، بصیرت و معنویت ازجمله این مؤلفه‌هاست که متاسفانه امروز دشمن درصدد است ارزش‌های دفاع مقدس را با تغییر در معنا، تحریف کند.

تلاش دشمن برای تحریف ارزش‎های دفاع مقدس و ایجاد تفرقه بین روحانیت

 

به گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الله ناصرپور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، سه‌شنبه، سوم مهرماه، در همایش «سوسن‌های سوخته» که در سالن همایش‌های سازمان بهزیستی لرستان برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: شهید 70 نفر از نزدیکان خود را شفاعت می‌کند و ما باید یاد و خاطره 25 شهید نیروهای مسلح و کودکان که خون‌شان ریخته شد را گرامی بداریم.
وی با اشاره به این‌که هفت ارزش و مؤلفه‌ در دوران دفاع مقدس جلوه پیدا کرد و به منصه ظهور رسید، عنوان کرد: الفت، سخت‌کوشی، خداباوری، خود باوری، استقلال، بصیرت و معنویت ازجمله این مؤلفه‌هاست.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با اشاره به این‌که مشکل دفاعی که برای باورهای دینی نباشد جنگ است و آن‌هایی که می‌گویند پروردگار ما خداست، استقامت دارند، اضافه کرد: بانوان محرکین و عاملین اصلی شکل‌گیری و رقم خوردن انقلاب اسلامی ، نظام اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس هستید.
ناصرپور با اشاره به این‌که در دوران دفاع مقدس 9 شهر لرستان 175 بار با 1500 موشک، بمباران شدند، و در این بمباران‌ها 27 هزار خانه ویران و یک شهر با خاک یکسان شد، عنوان کرد:  شش هزار و 300 شهید در لرستان را باید قدر دانست که همین این آسیب‌ها باعث شد لرستان دومین استان آسیب‌دیده در جنگ باشد و باید لرستان را شما به‌عنوان مبلغان خوب معرفی کنید.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تاکید کرد: استان لرستان به‌عنوان خاک‌ریز دوم در دوران دفاع مقدس باید به‌خوبی معرفی شود، چه در جامعه زنان و چه در کل، در این زمینه امیدواریم کتاب جامع نقش زنان لرستان در دفاع مقدس را با کمک اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان کامل کنیم.
وی تاکید کرد: این ارزش‌ها باعث شد یک هویت سیاسی جدید شکل بگیرد و همه این ارزش‌ها و جلوه‌های دنیا معرفی شود.
ناصرپور با اشاره به این‌که اگر می‌گوییم فرهنگ دفاعی محصول اتصال دفاع مقدس با تجربه قبلی ایران است، عنوان کرد: چند خطر بر سر راه این فرهنگ است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که استعمار نوین به هیچ عنوان موافق نیست کشوری در خاورمیانه که ثروت طبیعی دارد در منطقه قدرت داشته باشد، اظها کرد: اولین خطر این است که دشمن تلاش می‌کند ساخت‌هایی که این‌ بار ارزشی را بر دوش می‌کشند را تضعیف کند، ریل‌گذاری دشمن به‌نحوی است که به‌صورت نامحسوس و به دست خودمان انجام می‌شود .
وی با اشاره به این‌که فئودالیته یعنی اشرافی‌گری در فرهنگ ما درحال نهادینه شدن است، گفت: تخریب خطر دوم است، دلیرمردانی را که ما به آن‌ها افتخار می‌کنیم را تخریب می‌کنند.
ناصرپور یکی‌از اهداف دشمن را ایجاد تفرقه بین روحانیت ذکر کرد و ادامه داد:  سومین خطر تحریف است که می‌خواهند ارزش‌های دفاع مقدس را تحریف کنند گاهی به این معنا که معنی آن‌را تغییر دهند.
وی با اشاره به این‌که چهارمین خطر تحدید است یعنی بگویند دوران دفاع مقدس برای همان دوران است، گفت: ما کمک شما را در حوزه نوشتن دانش‌نامه لرستان در دفاع مقدس می خواهیم یعنی هر فرمانداری و اداره کل باید نقش خود را در دوران دفاع مقدس بنویسند.
ناصرپور با اشاره به این‌که امروز 930 مدخل را شناسایی کردیم یعنی 930 پژوهشگر باید کار کنند که کار چندین سال است، عنوان کرد: ادراک خوب امام، تفکر عالی و استراتژیک امام و پیوند وسیع امام و مردم سه عامل پیروزی ما در دفاع مقدس بود.

انتهای پیام

captcha