ثبت ۶۷ درصد از هیئات مذهبی زنجان در سامانه طوبی
کد خبر: 3750063
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

ثبت ۶۷ درصد از هیئات مذهبی زنجان در سامانه طوبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۹۰۰ هیئت معادل ۶۷ درصد از هیئات مذهبی این استان در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

ثبت 67 درصد از هیئات مذهبی استان زنجان در سامانه طوبیمسعود صفی‌یاری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: تاکنون 1360 هیئت در استان زنجان شناسایی شده‌ که طبق آمار از این تعداد ۹۰۰ هیئت معادل 67 درصد از هیئات مذهبی در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 1400 مداح در سامانه طوبی ساماندهی شده‌اند عنوان کرد: استان در این بخش رتبه نخست کشور را کسب کرده است و غنابخشی، پرهیز از خرافات و تحریفات و زودن رفتارهای موهن در عزاداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری بسیار شکوهمند مراسم عزاداری‌های سید و سالار شهیدان در دهه اول محرم گفت: دشمن تمام ظرفیت و توان خود را به کار گرفت و با عملیات روانی گسترده و ترویج شبهات و سیاه‌نمایی ظالمانه سعی در ایجاد شکاف بین مردم و سوگواری محرم داشت.
وی ادامه داد: دشمن از سوی دیگر برنامه گسست بین نظام اسلامی و هیئت‌های مذهبی را داشت که با حضور خالصانه و حماسی مردم در مراسم دهه اول به ویژه‌برنامه‌های تجمیعی سه روز آخر مردم، تمامی نقشه‌های شوم دشمن بر آب شد و یک بار دیگر این راهبرد اساسی آموخته از حضرت امام خمینی(ره) به رخ دشمنان و بدخواهان کشیده شد که اگر جهانخواران در مقابل دین ما بایستند ما در مقابل همه دنیای آنان خواهیم ایستاد.  
صفی‌یاری در ادامه با اشاره به حضور ارزشمند حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مراسم عزاداری زنجان گفت: تجمعات عاشورایی در شهر زنجان و در شهرهای دیگر بسیار باشکوه و منسجم برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: این عزاداری‌ها نمادی از شور و شعور، معرفت، بصیرت دینی و انقلابی را به نمایش گذاشت و به جهانیان اعلام کرد علی‌رغم همه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن، پرچم اسلام و انقلاب و ندای پرشور هیهات من‌الذله با الگوگیری از نهضت عاشورا همچنان برافراشته خواهد ماند. 
انتهای پیام
captcha