اعتبارات عمرانی سیستان‌وبلوچستان در رتبه چهارم کشوری است
کد خبر: 3750084
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۳

اعتبارات عمرانی سیستان‌وبلوچستان در رتبه چهارم کشوری است

گروه اقتصادی ـ رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی سیستان‌وبلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان امسال از نظر اعتبارات عمرانی در ردیف چهارم کشور قرار دارد که بیش از ۴۰ درصد آن، به‌صورت نقدی در اختیار دستگاه‌هایی قرار می‌گیرد که با مشکل روبه‌رو هستند.

اعتبارات عمرانی سیستان‌وبلوچستان در رتبه چهارم کشوری است

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، به‌نقل از روابط عمومی استانداری، غلامرضا مالکی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان، گفت: استان سیستان و بلوچستان امسال از نظر اعتبارات عمرانی در ردیف چهارم کشور قرار دارد که بیش از 40 درصد آن، به‌صورت نقدی در اختیار دستگاه‌هایی قرار می‌گیرد که با مشکل روبه‌رو هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: قسمتی از اعتبارات نقدی مربوط به حقوق کارکنان است که حدود سه هزار و 930 نفر را شامل می‌شود؛ قسمت دیگر به دستگاه‌ها پرداخت شده است.
وی بیان کرد: همه دستگاه های اجرایی باید بر اساس تخصیص اعتبارات بند «ز» تبصره ماده پنج بودجه تا آذر ماه نسبت به ثبت مطالبات خود در سامانه دارایی اقدام کنند تا با مشکلی مواجه نشوند و مطالبات تا بهمن ماه در اختیارشان قرار گیرد.
مالکی افزود: دستگاه‌ها همچنین باید برای مبادله موافقت‌نامه عمرانی که حدود 501 فقره است نیز اقدام کنند تا از تخصیص لازم بهره مند شوند، در غیر این صورت نمی‌توانند از اعتبارات تخصیص یافته استفاده کنند و بودجه برگشت می‌کند.
وی اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند که مانند دیگر نقاط کشور اسناد هزینه‌ها را به موقع ارائه دهند و هزینه‌های آن را دریافت کنند، در غیر این صورت در دیگر نقاط هزینه می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ادامه داد: توان پیمانکاران استان در هزینه کردن برای پروژه‌های در دست اقدام پایین‌تر از دیگر نقاط است و هر زمانی که مشکل داشته باشند با آن‌ها همکاری خواهد شد.

انتهای پیام

captcha