۲۵ مهرماه؛ اختتامیه سوگواره ملی اربعین در ایلام
کد خبر: 3750123
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

۲۵ مهرماه؛ اختتامیه سوگواره ملی اربعین در ایلام

گروه فرهنگی ــ مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ. هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه مراسم اختتامیه سوگواره ملی اربعین در این استان ۲۵ مهرماه جاری برگزار می‌شود، گفت: ۲۸۸ اثر در بخش شعر و ٧٠٠ اثر در بخش عکس به دبیرخانه این سوگواره ارسال شده است.

بیست و پنجم مهرماه؛ اختتامیه سوگواره ملی اربعین در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام والمسلیمن علی چراغی‌پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام با پایان یافتن مهلت ارسال آثار به پنجمین سوگواره ملی اربعین، تعداد آثار ارسالی در دو بخش شعر و عکس از سوی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان ایلام اعلام شد.
چراغی‌پور اظهار کرد: ٢٨٨ اثر در بخش شعر، در دو سبک سپید و کلاسیک، داوری خواهد شد و ٧٠٠ اثر در بخش عکس به صورت آنالوگ و دیجیتال در این سوگواره حضور دارند.
وی با بیان اینکه ٢٤ استان از سراسر کشور آثار خود را به این سوگواره ارسال کرده‌اند، افزود: اختتامیه سوگواره ملی اربعین با حضور نفرات برگزیده و برگزاری یک کارگاه آموزشی در بیست و پنجم مهر ماه در شهر ایلام برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: این سوگواره به همت دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و همکاری روابط عمومی حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، حضور پرنشاط اعضای کانون‌های مساجد در فعالیت‌ها و عرصه‌های هنری کشور، کشف و شناسایی استعدادهای برتر هنری فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای هنری محلی و منطقه‌ای، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان بااستعدادها و ظرفیت‌های هنری موجود در کانون‌های مساجد و تولید آثار فاخر هنری و ادبی در حوزه معارف دینی و آیینی را از دیگر اهداف این سوگواره عنوان کرد.
وی در پایان تأکید کرد: در راستای عرض ارادت به ساحت خاندان مطهر پیامبر اکرم(ص) و همچنین استفاده از ظرفیت بزرگ هنرمندان کشور در راستای خلق آثار ارزشمند دینی و آیینی به ویژه فرهنگ عاشورا، طرح ملی سوگواره علمدار کربلا برگزار می‌شود.
انتهای پیام
captcha