عزم داخلی برای مقابله با تحریم وجود ندارد/ بخشنامه‌ها؛ آفت اقتصاد كشور
کد خبر: 3750141
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶

عزم داخلی برای مقابله با تحریم وجود ندارد/ بخشنامه‌ها؛ آفت اقتصاد كشور

گروه سیاست و اقتصاد ـ رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: آمریکا برای ایجاد تحریم‌ها بر کشور ما یک تیم ویژه‌ای دارد اما متأسفانه تا امروز ما در کشور تیم منسجمی برای مقابله با تحریم‌ها نداریم و این نشان می‌دهد که عزم داخلی برای مقابله با تحریم وجود ندارد.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس، جمال رازقی در جلسه کمیته ویژه اقتصادی استان در اتاق بازرگانی فارس بیان کرد: با ادامه این روند که تیم متخصصی برای مقابله با تحریم‌ها در کشور ایجاد نشود، هر روز شاهد تصمیمات غیرکارشناسی و عجولانه هستیم و فعالیت‌های اقتصادی ما در کشور آب به آسیاب دشمن ریختن است.
وی افزود: امروز بیشترین مشکل اقتصاد ما صدور بخشنامه‌های غیر کارشناسی در داخل کشور است که این بخشنامه‌ها به آفت در حوزه اقتصاد تبدیل شده است که گاهی قوانین نیز قربانی این بخشنامه‌ها می‌شوند.
رازقی با اشاره به وجود فساد در بازار ارز و سردرگمی تولیدکنندگان و صادرکنندگان به دلیل تعدد بخشنامه‌ها گفت: رسالت اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه ارائه نظرات کارشناسی، تخصصی و علمی در حوزه اقتصاد است که در این زمینه اتاق بازرگانی فارس بسته پیشنهادی راهکارهای عبور از بحران را پس از تصویب در اتاق ایران، به دولت ارائه کرده است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس رازقی با بیان اینکه سیاست‌های گذشته برای برون رفت از شرایط فعلی تاثیرگذار نیست، گفت: ما به‌عنوان بخش خصوصی می‌بینیم که اگر در داخل کشور به وحدت و انسجام نرسیم مشکلات ما حل نخواهد شد و سیاست‌ها نتیجه مثبت بر اقتصاد نخواهد داشت.
وی اضافه کرد: این شرایط اقتصادی به نفع عده کمی و به ضرر بسیاری از مردم است که دولت باید برای این وضعیت نسخه‌ای کارشناسی شده در نظر بگیرد وگرنه تبعات تصمیمات عجولانه به ضرر کشور است.
رازقی با بیان اینکه دولت باید مردم به عنوان سرمایه‌های اجتماعی را حفظ کند، ادامه داد: امروز کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و همبستگی اجتماعی است و دولت باید در حوزه اقتصاد و معیشت مردم تدابیر لازم را در نظر بگیرد.
سهراب مختاری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفت: اقتصاد نیازمند یک مدل مشخص و کارشناسی است که متأسفانه ما در مدیریت اقتصاد کشور مدل نداریم و عمده تصمیمات در این حوزه متناسب نیست.
وی افزود: پیشنهادی به وزارتخانه دادیم که تا زمان تحریم‌ها نظام بانکی، بیمه‌ای و مالیاتی جرایم خود را قطع کنند که امیدواریم مورد موافقیت قرار گیرد.
انتهای پیام

captcha