نقش بی‌بدیل زنان در هشت سال دفاع مقدس
کد خبر: 3750145
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴
خدابخش عنوان کرد:

نقش بی‌بدیل زنان در هشت سال دفاع مقدس

گروه اجتماعی- استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نقش بی بدیل زنان و دختران در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: مردم ایران در جنگ تحمیلی سختی را تحمل کردند و در اوج این سختی‌ها و مظلومیت‌ها، آمریکا، اروپا و اتحاد جماهیر شوروی وقت و... به رژیم بعثی کمک می‌کردند.

 هشت سال دفاع مقدس از درخشان‌ترین ایام بود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز سوم مهرماه در دومین یادواره شهدای زن استان، با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس از درخشانترین دوران تاریخ معاصر ماست، گفت: تمام اقشار جامعه در این هشت سال مقاومت کردند طوری این ایثار و مقاومت را با فیلم و کتاب و شعر نمی توان نشان داد.

وی افزود: ما در این هشت سال با کل دنیا جنگ می کردیم به طوری که شرق و غرب همه صدام را حمایت می‌کردند. در ابتدای جنگ فقط 30هواپیما پالایشگاه آبادان را بمباران کردند. اگر با تدابیر ارزشمند امام (ره) و ایثار و مقاومت رزمندگان و تمام ملت ایران ما در عملیاتی مثل والفجر هفت هفتاد هواپیمای دشمن را سرنگون کردیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ما باید افتخار کنیم که در استانی زندگی می کنیم که 267 زن شهید دارد افزود: در هشت سال دفاع مقدس اگر نقش زن ها نبود ما در جنگ پیروز نمی شدیم. وفاداری زن‌ها در جنگ افتخار ما است.

خدابخش با تاکید بر اینکه  قصه‌های پیامبران در قرآن برای آرامش و ثبات قدم و تذکر است افزود: خداوند در آیه 120 سوره هود به پیامبر می فرماید: «و ما از همه این حکایات و اخبار انبیا بر تو بیان می‌کنیم از آنچه که قلب تو را به آن قوی و استوار گردانیم، و در این شرح حال رسولان آنچه حق و صواب است بر تو آمده و اهل ایمان را نیز پند و عبرت و تذکر باشد.». پس قصه پیامبران برای این است که ما ثبات قلب پیدا بکنیم. قران می فرماید: این قصه‌ها عبرت برای صاحبان فکر، و عبرت یعنی غبور از تاریکی به روشنایی است.

وی افزود: امروز ما در جنگ اقتصادی شدیدی قرار داریم اما باید مرور کنیم که در دوران هشت سال دفاع مقدس و اوایل انقلاب درگیری‌هایی که توسط منافقین صورت گرفت، چه اتفاقاتی افتاده است. در این دوران سخت هم باید به استقامت و مقاومت خود ادامه دهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر این‌که هشت سال دفاع مقدس از جمله طلایی‌ترین و غرورآفرین‌ترین ایام بوده و طی این هشت سال تمامی اقشار جامعه مقاومت کردند، افزود: ۳۶ هزار دانش اموز طی هشت سال دفاع مقدس شهید شدند و دانشکده فنی دانشگاه تبریز بمباران شد.

وی با اشاره به نقش بی بدیل زنان و دختران در هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: مردم ایران در جنگ تحمیلی سختی محض را تحمل کردند و در اوج این سختی‌ها و مظلومیت‌ها، آمریکا، اروپا و اتحاد جماهیر شوروی وقت و... به رژیم بعثی کمک می‌کردند.

خدابخش با اشاره به استقامت و سختی‌هایی که امام حسین(ع) در راه دین و پاسداری از ارزش‌ها متحمل شد، افزود: غم‌انگیزترین مباحث عاشورا، مربوط به بعد از شهادت امام حسین(ع) است.

وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰ هزار شهید در استان خاطرنشان کرد: مسئولیت سنگینی در قبال شهدا و رشادت‌هایشان در هشت سال دفاع مقدس داریم و باید در قیامت جواب آن پیکرهای آمیخته با خون را بدهیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه تاکید کرد: کارگزاران جمهوری اسلامی ایران باید با صداقت و اخلاص کار کرده و تکالیف خود را در قبال شهدا به نحو احسن انجام دهند.

انتهای پیام

captcha