نگاهی به فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا در نیمه دوم سال
کد خبر: 3750183
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

نگاهی به فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی آجا در نیمه دوم سال

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ فعالیت‌های مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش در نیمه دوم امسال تشریح شد.

سرهنگ دوم مهدی میدانی، رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش (آجا) در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به برنامه‌های نیمه دوم امسال این اداره گفت: مرحله مقدماتی هشتمین دوره جشنواره حدیث در تمامی یگان‌های ادارات پنجگانه نیروی زمینی، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و ستاد آجا همزمان با 24 مهرماه، سالروز تأسیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش آغاز می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مسابقات فوق در سه بخش کارکنان پایور، بانوان شاغل و خانواده‌ها و همسران کارکنان و جوانان که شامل سربازان وظیفه، دانشجویان دانشگاه‌ها و فرزندان خانواده‌ها شامل طلاب و دانشجویان است، برپا خواهد شد، اظهار کرد: 12 هزار جلد کتاب ویژه متسابقین هشتمین جشنواره حدیث در تمامی یگان‌ها توزیع شد که این منبع با همت مؤسسه دارالحدیث قم منتشر و چاپ شد.
میدانی بیان کرد: مرحله نهایی هشتمین جشنواره حدیث، پس از سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه که در اسفندماه، همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به میزبانی سازمان عقیدتی ـ سیاسی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین مرحله مقدماتی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن کارکنان پایور و وظیفه در مهرماه در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ 1، 3، 5، 10، 15، 20 و 25 جزء، اذان و مفاهیم از جزء 21 تفسیر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دو سطح یک و دو برپا خواهد شد.
رئیس مرکز قرآن و عترت و نماز سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اضافه کرد: مرحله سراسری این سمباقات بین ادارات پنجگانه آبان و آذرماه و مرحله نهایی این مسابقات نیز دوم تا پنجم دی‌ماه به میزبانی نیروی زمینی در تهران برپا می‌شود، که قرار دادن میزبانی یکی از ادارات پنجگانه از جمله نواوری‌های مسابقات امسال بود تا بتوان از ظرفیت و توانمندی‌ آنها نیز استفاده کرد.
میدانی با اشاره به رویکرد ویژه ارتش به رشته حفظ و تربیت حافظان جدید برای ادای سهم ارتش در فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، اظهار کرد: همچنین رشته حفظ یک جزء تا مرحله نهایی ادارت در این دوره از مسابقات در نظر گرفته شده است تا پله‌های رسیدن به حفظ کل را بیشتر و تقویت کنیم.
وی در خبر دیگری با اشاره به حضور نماینده سازمان دارالقرآن در شورای تعالی معنوی سازمان عقیدتی ـ سیاسی با حبیب‌الله سیاری، رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش و حجت‌الاسلام عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش اظهار کرد: در این جلسه در خصوص مباحث فرهنگی و قرآنی در حوزه‌های مختلف بحث و تبادل نظر شد. همچنین گزارشی از فعالیت‌های قرآنی ارائه شد که مورد تأیید رئیس سازمان عقیدتی و معاونت هماهنگ‌کننده ارتش قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha