چهاردهمین جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی برگزار می‌شود
کد خبر: 3750212
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
به میزبانی اصفهان؛

چهاردهمین جشنواره قرآن دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی برگزار می‌شود

گروه‌ فعالیت‌های قرآنی – اصفهان در روزهای 15، 16، و17 مهرماه سال جاری، میزبان چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور است.

چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از اصفهان، احمدرضا قاسمی، دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور، امروز سه‌شنبه 3 مهرماه، در نشست خبری تشریح جزییات برگزاری این جشنواره در اصفهان، اظهار کرد: برای اولین بار اصفهان میزبان این جشنواره است که در روزهای 15، 16، و 17 مهرماه برگزار می‌شود.
وی افزود: چهاردهمین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور در دو محور مسابقات و بخش جشنواره‌ای و با شرکت 13 هزار نفر از دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه جامع غلمی کاربردی سراسر کشور برگزار می‌شود که از این تعداد، هزار اثر به بخش جشنواره ارسال شده که شامل موضعات ادبی، هنری، پژوهشی و فناوری می‌باشد که 51 اثر آن نیز به عنوان اثر برتر انتخاب شده است.
قاسمی ادامه داد: این مسابقات برای سه گروه دانشجویان، مدرسان و کارکنان دانشگاه‌ها و در شش بخش آوایی (قرائت، ترتیل، حفظ دو جزء، حفظ 5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، دعا و مناجات‌خوانی-اذان، تواشیح وهم خوانی قرآن کریم)؛ بخش کتبی (آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صفیحه سجادیه، آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن کریم، احکام پرسمان معارفی سبک زندگی اسلامی ایرانی)؛ بخش پژوهشی (مقاله قرآن وعترت، تلخیص کتاب، ایده قرآنی، کارآفرینی)؛ بخش فناوری (تولید نرم افزار، اپلیکیشن، ربات، کانال‌های مجازی قرآنی)؛ بخش ادبی(شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم‌نامه نویسی)؛ بخش هنری (خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق ومنبت، طراحی پوستر) برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور بیان کرد: 141 نفر در بخش شفاهی به مرحله پایانی راه یافته‌اند که در روز 15 مهر در باشگاه فرهنگیان اصفهان واقع در خیابان پروین به رقابت می‌پردازند.
قاسمی با بیان اینکه داوری این مسابقات به داوران مطرح ملی و بین‌المللی کشورمان محول شده است، گفت: در حاشیه برگزاری این جشنواره نیز برنامه‌های متنوعی از جمله نمایشگاه قرآن، مسابقات فرهنگی وهنری، کارگاه‌های مرتبط با مسائل و مباحث قرآنی و برنامه‌های گردشگری برگزار می‌شود.
وی افزود: این نوع جشنواره‌ها در واقع سپر دفاعی در مقابل دین‌ستیزی و قرآن‌ستیزی که در رأس اقدامات استکبار جهانی است، برگزار می‌شود؛ در واقع قرآن به‌عنوان زیباترین سروده خلقت، کتاب هدایت، بهترین موهبت الهی مایه شادابی و نشاط دل‌هاست.
دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور ادامه داد: توسعه کمی وکیفی و ارتقای سطح فنی مسابقات، شکوهمندی واهتمام عالی به همه نهادها، مسئولان و دانشگاهیان، معنویت‌محوری و تأکید براخلاص و همچنین جامع‌نگری و توجه به همه ابعاد انسان ساز وحیات آفرین از اصول کلی حاکم براین جشنواره است.
قاسمی اظهار کرد: اعتلای دانش، ایمان، اخلاص و بصیرت دینی دانشگاهیان؛ توسعه فضای معنوی و قرآنی در دانشگاه‌ها؛ زمینه‌سازی انس و الفت دانشگاهیان با قرآن وسیره معصومین و تدبر و عمل به آن آموزه‌ها؛ تعظیم شعائر دینی و تشویق به فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاهیان؛گسترش معارف، آموزش و پژوهش‌های قرآن وعترت؛ بسط فرهنگ قرآنی در دانشگاه‌ها؛ جذب جوانان به فعالیت‌های دینی مرتبط با قرآن و عترت از اهداف کلی این جشنواره است.
براساس این گزارش، اختتامیه این جشنواره، هفدهم مهرماه در موسسه اهل البیت(ع) اصفهان واقع در خیابان فرشادی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha