ناهماهنگی در آغاز ثبت‌نام اربعین/ سامانه سماح هنوز فعال نیست
کد خبر: 3750313
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

ناهماهنگی در آغاز ثبت‌نام اربعین/ سامانه سماح هنوز فعال نیست

گروه جامعه ــ در حالی که هنوز سامانه سماح برای ثبت‌نام زائران اربعین حسینی فعال نشده است، دبیر ستاد مرکزی اربعین از آغاز نام نویسی صدور روادید زائران اربعین از امروز خبر داده است.

 به گزارش ایکنا؛ 34 روز تا اربعین حسینی باقی مانده است. این در حالی است که زائران ایرانی از حدود هشتم صفر (یا حتی زودتر) راهی عتبات عالیات می‌شوند. یعنی عملاً 22 روز فرصت برای اخذ ویزای بیش از دو و نیم میلیون زائر ایرانی اربعین فرصت وجود دارد.

مسئولان اربعین کشورمان طی هفته‌ گذشته بارها اعلام کرده بودند که انتهای هفته جاری ارائه ویزای اربعین آغاز می‌شود؛ عصر روز گذشته نیز شهریار حیدری دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرد: ۲۴ دفتر ثابت و موقت در کشور از چهارشنبه چهارم مهر ماه نام نویسی صدور روادید زائران اربعین را آغاز می‌کنند.

این در حالی است که صبح روز گذشته نیز مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص زمان آغاز ثبت نام راهپیمایی اربعین درسامانه سماح، گفت: با توجه به اینکه مدیریت این سامانه با سازمان حج و زیارت است همه زیرساخت‌ها فراهم شده اما برای آغاز زمان ثبت نام در انتظار تصمیم و دریافت مجوز از رئیس ستاد مرکزی اربعین هستیم.

وی با اشاره به اینکه علاقمندان زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین می‌توانند در زمانی که متعاقبا اعلام خواهدشد به سامانه samah.haj.ir  مراجعه کنند، افزود: ۲۵۰۰ دفتر حج و زیارت در سراسر کشور آمادگی دارند از افراد به صورت حضوری ثبت نام کنند.

خبرهای متناقض روز گذشته مسئولان حج و زیارت و ستاد مرکزی اربعین را باید در کنار تأکیدات همه مسئولان مرتبط با اربعین قرارداده که عنوان کرده‌اند ثبت‌نام اربعین سال جاری و دریافت ارز تعادلی (معادل دلار هفت تا هشت هزار تومانی) فقط از طریق ثبت‌نام در سامانه سماح ممکن است.

اما از صبح امروز با مراجعه به سامانه سماح با این پیام مواجه می‌شویم و تلفن همراه مسئولان سازمان حج و زیارت و ستاد مرکزی نیز پاسخگو نیست.

«السلام علیک یا اباعبدالله

به اطلاع عاشقان و دلدادگان زیارت اربعین حسینی(ع) می رساند ان شاء الله ثبت نام زایرین معزز در سامانه طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

اطلاعات تکمیلی متعاقباً به عرض می رسد.

التماس دعا».

ناهماهنگی در آغاز ثبت‌نام اربعین/ سامانه سماح هنوز فعال نیست

انتهای پیام

captcha