سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها محور خوبی برای طی مسیر فرهنگی است
کد خبر: 3750320
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱
رئیس دانشگاه آزاد گیلان:

سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها محور خوبی برای طی مسیر فرهنگی است

گروه اجتماعی ـ چیرانی، سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها را محور خوبی برای طی کردن مسیر فرهنگی دانست و گفت: در این راستا روحیه بسیجی در تمامی حوزه ها، الگویی برای دیگران است.

سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها محور خوبی برای طی مسیر فرهنگی است

به گزارش ایکنا از گیلان، ابراهیم چیرانی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان روز گذشته، 3 مهر در جلسه تکریم و معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد رشت، ضمن گرامیداشت ایام محرم، اظهار کرد: تاسوعا و عاشورا فرهنگی عظیم به وجود آورد که دوستداران خودش را دارد و این به معنای واقعی از فرهنگ اصیل عاشوراست که ما باید بتوانیم آن را به عنوان یک معیار و اندازه در نظر بگیریم و براساس آن عمل کنیم.

وی ادامه داد: یک مسلمان باید رفتار مطابق با فرهنگ خود داشته باشد و برای فهم این موضوع باید نگاهی به روز عاشورا و به این واقعه کنیم و سیره امام حسین(ع) را به عنوان یک فرهنگ به نسل آینده انتقال دهیم.

رئیس دانشگاه آزاد گیلان، با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، گفت: دشمنان انقلاب روز به روز افزایش می یابند لذا تولد سازمانی خودجوش به نام بسیج و گره خوردن آن به آرمان های انقلاب اسلامی باعث شده که بسیج در تمامی صحنه‌ها حاضر بوده و فرهنگ عاشورا را به نمایش بگذارد و برای انقلاب بدون هیچ چشم داشتی، جانفشانی ‌کند.

چیرانی بسیج را نشان دهنده ثمره انقلاب عاشورایی دانست و تصریح کرد: در فرهنگ عاشورایی باید برای خدا کار کرد و این هدفی والاست.

وی با تشریح ارتباط فعالیت های بسیج با سند اسلامی کردن دانشگاه ها، گفت: سند اسلامی کردن دانشگاه‌ها محور خوبی برای طی کردن مسیر فرهنگی است و در این راستا روحیه بسیجی در تمامی حوزه ها، الگویی برای دیگران است.

چیرانی، در پاسخ به این سوال که «سند اسلامی کردن دانشگاه ها چه کاربردی دارد؟»، یادآور شد: باید بگوییم این سند برنامه ای است که فعالیت های ما را رو به جلو هدایت می‌کند و با یک رفتار مناسب و تدوین گری مناسب می‌توان این سند را پله به پله اجرا کرد و در این زمینه بسیج همیشه یاریگر بود؛ چرا که در بسیج افراد مطرح نیستند، بلکه اسلام و انقلاب و نظام مطرح است و لذا ما باید بتوانیم بهترین مسیر را طی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسین صفوی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان نیز، گفت: ما باید در دانشگاه ادامه دهنده راه دانشجوی بسیجی دیگری باشیم؛ مسیری که راهی روشن، به حق و در مسیر انقلاب است. از آنجایی که دشمن توان ایستادگی در برابر جوانان ما را ندارد، مجبور است به عملیات تروریستی روی آورد که این نشان از ضعف آنان دارد و حقیقت دشمنان ماست و این مسئله موجب رسوایی آنان خواهد شد.

وی با برشمردن صفات یک بسیجی، تاکید کرد: بسیجی اهل مروت و محبت است و دیگران زیر سایه آنان  احساس آرامش می کنند و می دانند که آنها اهل نیرنگ و نیز صدمه و نامردی نیستند.

مرتضی نورسته، مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان نیز در این نشست، تصریح کرد: بخش نقش آفرینی تخصصی دانشجویان بسیجی به تعبیر مقام معظم رهبری بسیار مهم بوده و عناوینی مانند جوان انقلابی مشکل گشا به آن اختصاص می یابد.

وی با بیان اینکه درایت نسل سوم انقلاب اسلامی یکی از علل تداوم نظام است که باید مورد توجه قرار گیرد، متذکر شد: بسیج باید علمدار این حرکت باشد تا یکی از مهمترین محورها تلاش جهت بهبود وضعیت و حل مشکلات مردم که خواسته مقام معظم رهبری است، باشد.

به گزارش ایکنا، در این مراسم از زحمات سید امیرحسین میرعظیمی تقدیر و برای حامد نجاتی به عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت آرزوی موفقیت شد.

انتهای پیام

captcha