آسیب اصلی نماز متوجه غیبت مدیران در صف‌های نماز جماعت است
کد خبر: 3750351
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸
استاندار خراسان‌شمالی:

آسیب اصلی نماز متوجه غیبت مدیران در صف‌های نماز جماعت است

گروه فرهنگی ـ استاندار خراسان‌شمالی در دومین نشست شورای اقامه نماز استان گفت: آسیب اصلی نماز متوجه غیبت مدیران مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در صف‌های نماز جماعت است.

لزوم حضور مدیران در صف نماز جماعت دستگاه‌های اجرایی

به گزارش ایکنا از خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری، محمدرضا خباز، استاندار خراسان‌شمالی در این نشست با تاکید برافزایش تعداد جلسات شورای اقامه نماز، اظهار کرد: با توجه به این که تبلیغات عملی موثرتر از زبانی است، بنابراین از مدیران و مسئولان استان می خواهم با حضوری پررنگ در صف نماز جماعت زمینه ترویج و توسعه فرهنگ اقامه نماز را بیشتر از گذشته در استان فراهم کنند.
وی افزود: به اعتقاد بنده آسیب اصلی نماز متوجه غیبت مدیران مدارس، دانشگاه ها و ادارات در صف های نماز جماعت است و با توجه به این که خراسان‌شمالی به باب الرضا شهرت دارد، حداقل اقدام ما ترویج فرهنگ نمازو فراهم سازی امکانات مورد نیاز برپایی نماز بوده و تاکید می کنم اقدامات باید اجرایی و عملیاتی باشد تا آثار و برکات آن در جامعه مشهود باشد.
خباز با بیان این که شعار امسال مدارس باید با نماز و با ورزش، با نشاط و با ارزش باشد، عنوان کرد: نماز جماعت در مدارس باید در هر شرایطی حتی با حداقل امکانات برگزار شود و با شناسایی آسیب و کمبودها برای برطرف سازی آن اقدام شود و از اداره کل آموزش و پرورش استان خواستارم تعداد مدارس مناطق شهری و روستایی را که در آن نماز جماعت برپا نمی‌شود، مشخص و به بنده اعلام کند.
وی ادامه داد: بر حضور اجباری دانش آموزان در صف‌های نماز اعتقادی ندارم بلکه تاکید بنده زمینه‌سازی برای برپایی نماز جماعت مدارس با رغبت و میل باطنی دانش آموزان است و ما باید بتوانیم با انجام اقدامات فرهنگی یک اجبار را به یک باور تبدیل کنیم زیرا بنده باوردارم ترویج فرهنگ نماز مستلزم راهکارهای تشویقی و نه تنبیهی است.
خباز افزود: نشست شورای اقامه نماز از مهم ترین جلسات است که مدیران دستگاه‌های اجرایی باید برای حضور در آن اهتمام ویژه داشته باشند و دبیرخانه شورا پیگیری لازم برای اجرای مصوبات را داشته باشد و اسامی مدیرانی را که در اجرای آن کوتاهی دارند، به بنده اعلام کند.
انتهای پیام.

captcha