نیازمند بسیج عمومی و عزم ملی برای ریشه‌کن کردن مشکلات هستیم/ بهره‌برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت
کد خبر: 3750390
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
مخبر:

نیازمند بسیج عمومی و عزم ملی برای ریشه‌کن کردن مشکلات هستیم/ بهره‌برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت

گروه جامعه ــ رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی نماد فرهنگ عاشورایی است، گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ ایستادگی و مقاومت است و امروز نیازمند بسیج عمومی، وحدت و عزم ملی برای ریشه‌کن کردن بیکاری‌ و مشکلات کشور هستیم.

 به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم بهره‌برداری از ۱۱۰ مدرسه برکت اهدایی مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان مناطق کمتر توسعه‌یافته کشور صبح امروز، چهارم مهرماه، با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری؛ محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)؛ سعید جعفری، مدیرعامل بنیاد برکت و رخشانی‌مهر؛ رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس کشور و همچنین جمعی از مسئولان آموزش‌و‌پرورش و بنیاد برکت در محل دستاوردهای ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برگزار شد.

محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، در این همایش با اشاره به اینکه وجه مشترک وقایع این روزها عاشوراست، گفت: دشمن امروز تلاش می‌کند تا فرهنگ عاشورایی بر اسلام حاکم نباشد؛ جمهوری اسلامی امروز نماد و سمبل فرهنگ عاشورایی است و به همین دلیل استکبار و دشمنان اسلام به دنبال آسیب رساندن و حذف این فرهنگ در کشورمان هستند.

وی ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران با بهانه‌های مختلف از جمله جنگ تحمیلی و تحریم‌های بسیار سعی می‌کنند تا فرهنگ عاشورایی کشور ما را بر هم بزنند؛ بر همین اساس امروز مهم‌ترین جنگی که مردم کشور را درگیر کرده جنگ اقتصادی است؛ اینکه چگونه توانستیم در اوایل انقلاب با جنگ و توطئه‌های دشمنان مقابله بکنیم دلیلش اتکا بر فرهنگ عاشورا بود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه در فرهنگ عاشورا مراتبی آموزش داده می‌شود که با هیچ سلاحی قابل مقایسه نیست، گفت: فرهنگ عاشورا فرهنگ مقاومت، ایستادگی، تلاش و مشارکت همگانی است و این فرهنگ امروز استوارتر است.

وی افزود: در اوایل انقلاب زیرساخت‌های کمی داشتیم و انسجام کشور بسیار ضعیف بود، اما با این حال توانستیم در مقابل دشمنان و استکبار مقابله کنیم و از ارزش‌های خودمان دفاع کنیم تا حدی که امروز هیچ تصمیمی در منطقه بدون رضایت جمهوری اسلامی اتخاذ نمی‌شود. جمهوری اسلامی امروز سیاستمداران آمریکایی را به جایی رساند که نام ایران را هرگز فراموش نکنند. جمهوری اسلامی به جایی رسید که ابهت آمریکا برای رییس‌جمهور آن در مقابل سران کشورهای جهان شکسته شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه با اشاره به اینکه در سال ۱۳۵۶ کشور ما ۳۰ میلیون جمعیت داشت که در آن سال‌ها شش میلیون بشکه نفت استخراج و پنج میلیون از آن را می فروختیم، بیان کرد: بانک جهانی در سال ۵۶ اعلام کرد که ۴۶ درصد مردم ایران زیر خط فقر هستند، اما امروز ما ۸۵ میلیون نفر جمعیت داریم و زیر دو میلیون بشکه نفت می‌فروشیم و براساس اعلام بانک جهانی، هفت و نیم میلیون نفر از جمعیت کشورمان زیر خط فقرند؛ آیا این ناکارآمدی نظام است؟

وی ادامه داد: قبل از انقلاب از هر هزار نوزاد ۱۲۰ نوزاد فوت می‌شدند و بیش از ۴۰ درصد جمعیت بزرگسال کشور در آن موقع بی‌سواد بودند و ۶۰ درصد دانش‌آموزان بیشتر از مقطع ابتدایی نمی‌توانستند ادامه تحصیل دهند. همچنین از کسانی که امکان تحصیل داشتند ۳۰ درصد به دانشگاه می‌رفتند. در آن دوران از هر ۹۰ نفر یک نفر خودرو داشت.

مخبر با تأکید بر اینکه امروز کشور زیرساخت‌ها و نعمت‌های خدادادی بسیاری دارد که باید از آن‌ها بهره‌مند شویم، گفت: بزرگ‌ترین معضل بیکاری است، در حالی که کشورمان از نعمت‌های خدادادی بسیاری بهره‌مند است که کشورهای دیگر فاقد آن هستند. الزاما باید از این نعمت‌های خدادادی بهترین استفاده را ببریم و به همین خاطر نیازمند بسیج عمومی، وحدت و عزم ملی برای ریشه کن کردن بیکاری‌ و مشکلات کشور هستیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب زمانی که می‌گویند نگران نباشید، قطعاً بر پایه شناخت ظرفیت‌هایی است که کشور دارد، افزود: نباید نگران باشیم زیرا می‌توانیم با توجه به ظرفیت‌ها و به‌کارگیری آن‌ها مشکلات کشور را مرتفع کنیم.

مخبر تصریح کرد: مشکل امروز کشور این است که به مردم فرصت مشارکت در اقتصاد داده نمی‌شود. هر جا که مردم اختیار امور و کارها را به دست گرفته‌اند موفق شده‌ایم. 

وی با بیان اینکه در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) آمادگی واگذاری هر کاری را به مردم داریم، افزود: اگر به مردم اعتماد کنیم موفق خواهیم بود. هدف دشمن این است که مردم را در حوزه اشتغال ناامید و مأیوس کند. اگر معضل بیکاری رفع شود، مشکلات مردم هم حل می‌شود.

مخبر در ادامه و خطاب به حجت‌الاسلام‌‌والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: روزانه آمار اشتغال ایجاد شده در ستاد را پیگیری می‌کنم و در حال ایجاد سامانه آن هستیم؛ بر همین اساس مکانیسم‌های مختلفی را تهیه کرده‌ایم که وضعیت اشتغال را مشخص کند. امروز مؤسسه دانش‌بنیان برکت جزو پیشتازان حوزه اشتغال است و در چند اصل اشتغال را دنبال می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تا امروز ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم، گفت: این مسئله را با قوت ادامه خواهیم داد و اگر بخواهیم مراسم افتتاح برای مشاغل ایجاد شده برگزار کنیم تا پایان سال باید روزانه مراسم افتتاح در حوزه‌های مختلف داشته باشیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) بیان کرد: امروز ستاد اجرایی غیر از حقوق کارمندانش کار دیگری جز محرومیت‌زدایی نمی‌کند و حتی از محل فروش دارایی‌های ستاد هیچ سرمایه‌گذاری به جز محرومیت‌زدایی انجام نمی‌دهیم؛ بر همین اساس تمام درآمدها در خدمت محرومان است.

وی در پایان گفت: امروز ۱۱۰ مدرسه را در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم کشور رونمایی می‌کنیم و مدارسی را که در مناطق محروم خوزستان رونمایی می‌شود به نام شهدای حادثه تروریستی اهواز نامگذاری خواهیم کرد.

انتهای پیام

captcha