اولین سوگواره «فیلم عاشورایی» در بیرجند برگزار می‌شود
کد خبر: 3750425
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

اولین سوگواره «فیلم عاشورایی» در بیرجند برگزار می‌شود

گروه فرهنگی - رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری بیرجند از انتشار فراخوان اولین سوگواره فیلم ۶۰ ثانیه‌ای «فیلم عاشورایی» خبر داد.

اولین سوگواره « فیلم عاشورایی» در بیرجند برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی شهرداری بیرجند، محمدرضا قلاسی مود اظهار کرد: هدف از برگزاری سوگواره «فیلم عاشورایی»، مستند نگاری دهه اول محرم، تبلیغ فرهنگ عظیم عاشورا و ثبت لحظات ماندگار محرم 97 است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های مختلف برای ثبت و ترویج مفاهیم والای فرهنگ عاشورا، تصریح کرد: تشویق و ترغیب هنرمندان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با فرهنگ عاشورا از دیگر اهداف این سوگواره است.

وی برگزاری این سوگواره را فرصتی برای فراهم شدن بستر مناسب برای کشف استعدادهای هنری، ارائه توانمندی‌ها و ایجاد ارتباط و تبادل تجربه‌های هنری میان هنرمندان همسو با اهداف سوگواره دانست.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی بیان کرد: ساخت آثار با دوربین‌های حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و موبایل بوده و لازم است مدت زمان فیلم با احتساب تیتراژ شروع و پایان، حداکثر یک دقیقه باشد.

قلاسی مود مهلت ارسال آثار را حداکثر تا 10 مهرماه عنوان کرد و ادامه داد: تمامی آثار در هر قالبی که ساخته شده باشند باید با فرمت MPEG به سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری دبیرخانه سوگواره ارسال شده و نوع فرمت اورجینال آن در فرم ثبت‌نام مشخص شود.

وی یادآور شد: داوری این سوگواره تا پایان مهرماه انجام و پس از آن مراسم اختتامیه همزمان با آیین تجلیل از پیرغلامان حسینی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha