تدابیر پیشگیرانه پلیس برای رصد و پایش فضای مجازی
کد خبر: 3750429
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
فرمانده انتظامی استان یزد عنوان کرد؛

تدابیر پیشگیرانه پلیس برای رصد و پایش فضای مجازی

کانون خبرنگاران نبأ ــ سردار میرحیدری تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی با پشتیبانی پلیس فتا و پلیس امنیت بحمدالله در رصد و پایش این فضا برای جلوگیری از انتشار مطالب و تصاویر غیرمجاز و مبتذل اقدامات لازم صورت گرفته است.

تدابیر پیشگیرانه پلیس برای رصد و پایش فضای مجازی

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان یزد چهار مهر در گردهمایی بزرگ آمرین به معروف و ناهیان از منکر پلیس این استان گزارشی از اقدامات آمرین به معروف و ناهیان از منکر پلیس یزد ارائه و به مهمترین آسیب‌ها و جرایم به‌ویژه در حوزه اخلاقی اشاره کرد.

سردار میرحیدری با اشاره به اینکه استان یزد از دیرباز به شهر مذهبی و دارالعباده شناخته می‌شده است، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های بارزی که سبب شده مردم یزد به این عنوان در کشور شناخته شوند، توجه ویژه آن‌ها به ارزش‌های دینی و مراسم مذهبی است که در روزهای مختلف سال در یزد برگزار می‌شود.

فرمانده انتظامی استان یزد ادامه داد: 12 اکیپ گشتی پلیس اخلاقی در مرکز استان و در هر شهرستان استان هم یک اکیپ ایجاد شده و در راستای ایجاد و حفظ امنیت اخلاقی جامعه تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد با برپایی کارناوال‌های عروسی مزاحمت‌های بسیاری برای مردم به وجود می‌آورند، خاطرنشان کرد: تذکر به 93 کارناوال عروسی از جمله مواردی است که در این زمینه انجام و 22 دستگاه خودرو نیز توقیف شد.

سردار میرحیدری در خاتمه تصریح کرد: در حوزه فضای مجازی با پشتیبانی پلیس فتا و پلیس امنیت بحمدالله در رصد و پایش این فضا برای جلوگیری از انتشار مطالب و تصاویر غیرمجاز و مبتذل اقدامات لازم صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد نیز با حضور در این مراسم، با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه خاطرنشان کرد: آیات و روایات فراوانی در خصوص وجوب امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد که این نشان از اهمیت این فریضه در اسلام است.

آیت‌الله ناصری با بیان اینکه در هیچ مکتبی در دنیا به اندازه اسلام به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت داده نشده است، تصریح کرد: در این خصوص تبلیغات در مکاتب مختلف دنیا وجود دارد که برای معرفی حیات و دوام خودشان و حکومتشان است و در زمان طاغوت هم به همین گونه فعالیت می‌کردند.

امام جمعه یزد با بیان اینکه اطاعت از خدا، پیامبر(ص) و قرآن ما را برای رسیدن به حق کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: وظیفه هر مسلمانی است که دست دیگران را برای رسیدن به کمال بگیرد و او را ترقی دهد.

آیت‌الله ناصری در ادامه ضمن اشاره به اهمیت فضای مجازی و اقداماتی که از سوی دشمن جهت گمراه کردن جوانان ایران اسلامی صورت می‌گیرد، بر لزوم امر به معروف و نهی از منکر در این حوزه تأکید کرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد از اقدامات پلیس در مبارزه با جرایم و آسیب‌های فضای مجازی قدردانی و اظهار کرد: پلیس با قدرت هرچه بیشتر در فضای مجازی حضوری فعالانه داشته باشد.

فرهاد زمانی

انتهای پیام

captcha