اتحادیه اروپا: تخریب «خان احمر» جنایت جنگی است
کد خبر: 3750461
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

اتحادیه اروپا: تخریب «خان احمر» جنایت جنگی است

گروه بین‌الملل ـ رئیس هیئت روابط با فلسطین در پارلمان اروپا تاکید کرد: تخریب روستای فلسطینی خان احمر در شرق قدس اشغالی و کوچاندن اجباری ساکنان آن، نقض صریح و خطرناک کنوانسیون چهارم ژنو و «جنایت جنگی» است.

 به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین؛ دفتر اتحادیه اروپا در قدس اشغالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: خان احمر یکی از 46 کانون بادیه‌نشینی است که به سبب شهرک‌سازی غیرقانونی رژیم صهیونیستی در معرض نابودی قرار دارد و این منطقه از اهمیت راهبردی ویژه‌ای برخوردار است، زیرا موجب پیوند مناطق فلسطینی نشین خواهد شد.

نکلس سلکیوتس که دوشنبه گذشته همراه با هیئت اتحادیه اروپا از روستای خان احمر بازدید کرد، اظهار داشت که ما با ملت فلسطین اعلام همبستگی می‌کنیم و از مبارزات این ملت طی دهه‌های گذشته برای رسیده به آزادی، عدالت و برابری و حق آن در تعیین سرنوشت خویش حمایت می‌کنیم و در برابر استعمار و آپارتاید رژیم صهیونیستی می‌ایستیم.

سلکیوتس بیان کرد که همراه با هیئت پارلمان اروپا به دفاع از روستای خان احمر و ساکنان آن ادامه می‌دهیم و کوچاندن و آواره کردن اجباری ساکنان این روستا نقض صریح و خطرناک کنوانسیون چهارم ژنو و یک جنایت جنگی است.

وی تصریح کرد: تنها هدف رژیم صهیونیستی از تخریب خانه‎های فلسطینیان، توسعه شهرک‌سازی و تجزیه کرانه باختری است که این اقدامی غیرقانونی است همانگونه که شورای امنیت نیز در قطعنامه 2334 خود به بر این مسئله تاکید کرده است.

سلکیوتس تاکید کرد: اتحادیه اروپا بارها بر حمایت از راهکار تشکیل دو کشور تاکید کرده و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی را به موجب قوانین بین‌المللی اقدامی غیرقانونی و مانعی جدی بر سر راه صلح دانسته است.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی تا هفته آینده به ساکنان روستای خان احمر مهلت داده که خانه های خود را تخلیه کنند و اعلام کرده پس از این مدت این روستا را تخریب خواهد کرد.

 انتهای پیام

captcha