برگزاری همایش «یاران بی‎ادعا» در خرم‎آباد
کد خبر: 3750541
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

برگزاری همایش «یاران بی‎ادعا» در خرم‎آباد

گروه فرهنگی ـ در همایش «یاران بی‌ادعا» از ۸۰ نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر، ۱۰ نفر از فعالان فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی و سه نفر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس لرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

برگزاری همایش «یاران بی‎ادعا» در خرم‎آباد

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ششمین همایش «یاران بی‌ادعا» امروز چهارشنبه، چهارم مهر به میزبانی دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان برگزار شد.
در این مراسم از 80 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر، 10 نفر از فعالان فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی و سه نفر از نویسندگان حوزه دفاع مقدس لرستان با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه علمی کاربردی لرستان با بیان این‌که جنگ می‌تواند یک نعمت باشد، اظهارکرد: در هشت سال جنگ تحمیلی در زمینه‌های نظامی، صنایع دفاعی و تاکتیک‌های جنگ تجربیات ارزنده‌ای کسب کردیم و تجربه جنگ سبب شد حتی برخی کشورها خیال حمله به کشور ما را نداشته باشند و کمتر کشوری جسارت می‌کند به کشور ما نگاه نظامی داشته باشد.
وی بیان کرد: این مرهون تجربیاتی است که رزمندگان ما در هشت سال دفاع مقدس توانستند کسب کنند، در بسیاری زمینه‌ها ازجمله صنایع دفاعی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و در حال حاضر اندوخته‌های جنگی بسیاری داریم که پشتوانه‌ای برای کشور است.
فرح‌بخش تصریح کرد: تاکنون توانسته‌ایم ازلحاظ سیاسی نیز بسیاری از کشورها را با خود هم‌سو کنیم و آمریکا را به چالش بکشانیم، حتی توانسته‌ایم امتیازهایی بگیریم و با کشورها تعاملات مختلفی داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی بحث خودباوری در جوانان ما ایجاد شد و توانستیم مقاومت کنیم و به نیروها انسجام دهیم، فضای بسیجی که در کشور شکل گرفت بسیاری از توطئه‌های دشمن را خنثی کرد که این مهم یکی‌از دستاوردهای دفاع مقدس بوده است.
رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان گفت: پرورش استعداد و خلاقیت جوانان در دفاع مقدس شکل گرفت و بسیاری از فرماندهان جنگ از جوانان بودند که توانستند به‌درستی جنگ را مدیریت کنند.
وی با بیان این‌که ارزش‌های دینی، فرهنگی و اجتماعی در زمان دفاع مقدس بسیار مورد توجه بود، اظهارکرد: یکی‌از دستاوردهای مهم جنگ رشد باورهای دینی بود چراکه در فضای جنگ ارزش‌های دینی و مذهبی بسیار نمود پیدا می‌کرد و جوانان در این شرایط رشد می‌کردند.
فرح‌بخش افزود: بحث تحکیم وحدت ملی یکی‌از مشخصات ایام جنگ بود به‌طوری‌که همه مسئولان کشور در خدمت انقلاب بودند و وحدت و هماهنگی بین نیروهای انقلاب وجود داشت؛ همه سلایق سیاسی وحدت داشتند و در راستای منافع ملی و اسلامی که در کشور وجود داشت هم‌سو بودند.

انتهای پیام

captcha