ثبت‌نام ویزای اربعین از فردا آغاز می‌شود/ رسانه‌ها باید از خرافه‌گویی پرهیز کنند
کد خبر: 3750622
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵

ثبت‌نام ویزای اربعین از فردا آغاز می‌شود/ رسانه‌ها باید از خرافه‌گویی پرهیز کنند

گروه جامعه ــ در نشست ستاد مرکزی اربعین که امروز با حضور وزیر کشور برگزار شد، اعلام شد: ثبت‌نام دریافت ویزای اربعین از فردا در سراسر کشور آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ ﻋﺒﺪاﻟﺮﺿﺎ رﺣﻤﺎﻧﯽ‌ﻓﻀﻠﯽ، وزیر کشور امروز چهارم مهرماه در جلسه ستاد مرکزی اربعین که با حضور رؤسای ستاد‌های مختلف اربعین در وزارت کشور برگزار شد، با تأکید بر اینکه امنیت در داخل و خارج ایران در مناسک اربعین یک اصل است، گفت: انصافاً دولت و ملت عراق علاقه‌مند به خدمت به زائران هستند و انگیزه آنها هم از این خدمت عبادت است.

وی با اشاره به اینکه کنترل دو میلیون و 400 هزار زائر اربعین کار ساده‌ای نیست، گفت: با توجه به وضعیت جغرافیایی محل، کنترل مردم و وسایل نقلیه کار سختی است اما وزارت اطلاعات به خوبی عمل و آموزش مردم نیز به خوبی پیش رفته است اما آداب ویژه اربعین باید برای ملت ما جا بیفتد و اخلاق، رفتار و آداب ما در شأن یک زائر باشد.

طی دو سال اخیر مشکل خاصی وجود نداشته است

رحمانی‌فضلی ادامه داد: در سال‌های اول حضور زائران ایرانی در اربعین مشکلاتی را در بخش خدماتی و فرهنگی داشتیم اما طی دو سال اخیر مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی با تأکید بر اینکه رعایت مقررات و دستورالعمل‌ها هم در حوزه قوانین و هم مناسک و عبادات اربعین واجب است، گفت: مهمترین مسئله اربعین بُعد فرهنگی آن است بر همین اساس رسانه‌ها باید از خرافه‌گویی پرهیز کنند. ما تجربه‌های زیادی در خصوص همکاری با نیروهای عراقی طی این مدت کسب کرده‌ایم و بسیج، اطلاعات و سپاه همه با هم همکاری می‌کنند اما مسئول اصلی تأمین امنیت بر عهده نیروی انتظامی است.

رحمانی‌فضلی افزود: تمام مسیرهای تردد از لحاظ ترافیکی و تجهیزات باید مناسب‌سازی شوند، با هیئت‌ها و دسته‌ها نیز در خصوص نحوه تبلیغ برای مردم کار شود. همچنین راهنمای اربعین در اختیار زائران قرار داده شده شورای تأمین هر استان تصمیم بگیرد که نمایندگان قضایی این شورا در اختیار ستاد اربعین هر استان باشند.

هشدار در خصوص دریافت ویزای جعلی/ فقط از دفاتر مجاز اقدام کنید

وی ضمن هشدار در خصوص صدور ویزای جعلی، گفت: وزارت اطلاعات سال گذشته یک باند جعل را قبل از اربعین شناسایی و منحدم کرد. باید در خصوص امکان صدور ویزای جعلی به مردم اطلاع رسانی شود و آنها فقط از دفاتر معتبر ویزا تهیه کنند.

در ادامه این جلسه، حسین ذوالفقاری، رئیس ستاد مرکزی اربعین طی سخنانی با اشاره به اینکه قیمت ویزای اربعین از طریق سازمان حج و زیارت اعلام خواهد شد، گفت: مردم همین مبلغ را طبق دستورالعمل‌های ارائه شده پرداخت می‌کنند و از فردا کار ثبت‌نام برای دریافت ویزا آغاز می‌شود.

20 هزار تومان بیمه خدمات درمانی

وی ادامه داد: امسال صدور روادید اربعین از طریق چهار کنسولگری و 12 دفتر موقت عراق در ایران صورت می‌گیرد. همچنین امسال تلاش شد هزینه‌ها کاهش داده شود بر این اساس 20 هزار تومان برای بیمه درمانی از مردم دریافت می‌شود که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است اما خدمات بیمه‌ای کاهش نداشته بلکه افزایش هم داشته است.

ذوالفقاری افزود: هزینه ویزا به صورت ریالی از مردم دریافت می‌شود و نیازی به دلار نیست در خصوص مسایل امنیتی نیز نیروی انتظامی همکاری خوبی با نیروهای عراقی دارد و امیدواریم نکات امنیتی مثل سال گذشته اجرا شود.

فوری/ ثبت‌نام ویزار اربعین از فردا آغاز می‌شود/ رسانه‌ها باید از خرافه‌گویی پرهیز کنند

به گزارش ایکنا؛ در این مراسم از شعار اربعین 97 که «الحسین یجمعنا» است رونمایی شد.

 انتهای پیام

captcha