اعلام زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن سال 97
کد خبر: 3750631
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۲

اعلام زمان برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن سال 97

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی خسروی مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها از برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم خبر داد و گفت: بخش کتبی این آزمون روز پنجشنبه ١٦ اسفندماه و بخش شفاهی آزمون ١٨ تا ٢٤ اسفند ماه سال ٩٧ برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی حفظ قرآن کریم در قالب ١٢ رشته، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در قالب دو رشته، سیره و معارف اهل بیت(علیهم السلام) در قالب سه رشته و آزمون‌های الکترونیکی با سه رشته برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر آموزش و توسعه مشارکت‌ها معاونت قرآن و عترت ضمن اشاره به تجربه موفق در برگزاری مشترک آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در سال ١٣٩٦ با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و با توجه به اعلام آمادگی دیگر سازمان‌ها و نهادها برای مشارکت در این رویداد بزرگ قرآنی، افزود: این آزمون در سال جاری با مشارکت پنج دستگاه و سازمان(معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، شبکه قرآن و معارف سیما و دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور) برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: با توجه به ابلاغ سیاست‌های ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی به‌منظور اولویت قرار دادن طرح حفظ جز سی قرآن کریم با محوریت طرح بشارت ١٤٥٢، رشته حفظ جز ٣٠ به عنوان کارویژه آزمون سال جاری در نظر گرفته شده است.

خسروی گفت: همچون سالیان گذشته به موسسات قرآنی که قرآن‌آموزان آنها در هر یک از رشته‌های آزمون موفق به دریافت نمره قبولی شوند، سرانه حمایت آموزشی تعلق خواهد گرفت.

دستورالعمل اجرایی آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و جزئیات بیشتر این آزمون، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

captcha