ایام محرم؛ بهترین فرصت در راستای افزایش فرهنگ عاشورایی
کد خبر: 3750728
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۳

ایام محرم؛ بهترین فرصت در راستای افزایش فرهنگ عاشورایی

گروه فرهنگی - مسئول کمیته فرهنگی مواکب اربعین آذربایجان غربی بااشاره به اینکه قیام امام‌حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از گمراهی بود، تصریح کرد: ایام ماه محرم، بهترین فرصت برای هدایت مردم توسط روحانیون و افزایش فرهنـگ عاشورایی جامعه است.

ایام محرم؛ بهترین فرصت در راستای افزایش فرهنگ عاشورایی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام والمسلمین میرزايی مسئول کمیته فرهنگی مواکب اربعین آذربایجان غربی صبح امروز درجلسه هماهنگی موکب های اربعین سال۹۷ که در محل سازمان حج و زیارت استان برگزار شد، اظهار کرد: موکب‌های اربعین می‌توانند زمینه ساز ایجاد فرهنگ و تقویت اعتقادات و باورهای دینی مردم بخصوص نسل جوان هستند.

وی با اشاره به اینکه عزاداری‌های ماه محرم باید توام با شعور حسینی باشد، یادآور شد: متاسفانه مراسمات عزاداری بیشتر بر حول محور مداحی بوده و از عالم محوری دور شده‌اند که این به ضرر فرهنگ عاشورایی جامعه بوده و باید در این مورد اصلاحات صورت گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بااشاره به اینکه قیام امام‌حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از گمراهی بود، تصریح کرد: ایام ماه محرم، بهترین فرصت برای هدایت مردم توسط روحانیون و افزایش فرهنـگ عاشورایی جامعه است.

مسئول کمیته فرهنگی مواکب اربعین آذربایجان‌غربی، جریان سازی، جدا کردن خط شیعیان دوکشور عراق و ایران از یکدیگر را از برنامه‌های دشمنان برای ایجاد اخلال در مراسم پیاده‌روی اربعین عنوان کرد و افزود: تحریک زائران و ایجاد تفرقه و نفاق میان مردم و دولت عراق از جمله برنامه‌های دشمنان اسلام در راستای تفرقه‌افکنی و برهم‌زدن مراسم پیاده‌روی است که در این خصوص باید موکب‌داران و زائرین قبل از اعزام به‌خوبی توجیه شوند.

وی با تاکید بر اینکه صرفا ارائه‌خدمات به زائران کافی نیست، خاطرنشان کرد: موکب‌داران و روحانیون باید بتوانند از این فرصت مغتنم برای جذب جوانان به آموزه‌های دینی بهره گیرند، چرا که اگر یک جوان در این راه هدایت شود، ثواب آن از هزاران خدمات ارائه‌شده بیشتر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرزایی بااشاره به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: مسئولان کشور نیز باید با بهره‌گیری از فرهنگ مقاومت اوایل انقلاب اسلامی، بدون چشم‌داشت به آمریکا و کشورهای غربی حامی آمریکا، با بکارگیری تمام توان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گام بردارند.

انتهای پیام

captcha