لزوم آمادگی همه‌جانبه مسئولان برای مقابله با توطئه‌های آمریکا
کد خبر: 3750751
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

لزوم آمادگی همه‌جانبه مسئولان برای مقابله با توطئه‌های آمریکا

گروه سیاسی - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی‌که آمریکا با تمام ظرفیت و توان برای مقابله با نظام ایران قدم برداشته است آمادگی همه جانبه مسئولان برای خنثی کردن توطئه‌های آنان و دیگر ایادی مزدور لازم است.

لزوم آمادگی همه‌جانبه مسئولان برای مقابله با توطئه‌های آمریکا

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، ابراهیم رضایی، نماینده مردم خمین در خانه ملت، امروز، 5 مهر در جلسه شورای اداری استان مرکزی که در سالن غدیر استانداری برگزار شد گفت: در حالی‌که آمریکا با تمام ظرفیت و توان برای مقابله با نظام ایران قدم برداشته است آمادگی همه جانبه مسئولان برای خنثی کردن توطئه‌های آنان و دیگر ایادی مزدور لازم است.
وی با اشاره به حمله تروریستی اهواز و محکوم کردن این واقعه تلخ، تصریح کرد: آمریکای جنایتکار با بهره‌گیری از مزدوران خود در منطقه خاورمیانه از قبیل داعش، منافقین، کومله، دموکرات‌ها و پژاک قصد ایجاد نا‌امنی در نقاط مختلف کشور دارد که مسئولان باید در این شرایط ضمن درک شرایط و هوشیاری در برابر این توطئه شیطان بزرگ مردم را نیز از این آگاه کنند.
به گفته رضایی امروز اهداف ایالات متحده از انجام هجمه‌ها، تهدیدها و تحریم علیه ایران در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار گرفته است، بر این اساس با هماهنگی‌های برون‌بخشی و اقدامات برنامه‌محور می‌توان نقشه‌های شوم آمریکای جنایتکار را نقش بر آب کرد. برای رسیدن به اهداف باید اتحاد داشته باشیم و هوشیار عمل کنیم.
وی از وجود عناصر داخلی که به مسائل اقتصادی دامن می‌زنند ابراز نارضایتی کرد و افزود: برخی افراد داخل کشور با دامن زدن به مسائل اقتصادی از جمله مقوله ارزی اهداف شوم دشمنان را پیش می‌برند که مردم و مسئولان باید نسبت به این توطئه دشمن نیز آگاهانه عمل کنند.
رضایی با تأکید براینکه امریکا توان و ظرفیت ضربه زدن به نظام اسلامی را ندارد، بیان کرد: آنان تنها با فضا‌سازی تبلیغی و رسانه‌ای درصدد ایجاد جنگ روانی در داخل کشور هستند، در این شرایط وظیفه رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی این است که در تولید محتوای روشنگری از دستاوردهای نظام آگاهانه‌تر قدم بردارد و آنان را توطئه‌های دشمن با خبر سازد.
به گزارش ایکنا؛ علی ابراهیمی، نماینده مردم شازند در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان استان، نیز در این جلسه گفت: ثابت نگه داشتن قیمت اقلام انرژی باعث شده بخش زیادی از سرمایه کشور خارج شود و تا زمانی‌که با قیمت‌های واقعی کنار نیاییم و همه چیز به صورت طبیعی نشود موفقیتی حاصل نمی‌شود.
وی ادامه داد: مدیران در مجموعه‌ای که مسئولیت دارند تلاش کنند که شرایط کنونی را به درستی راهبری و مدیریت کنند تا به نارضایتی‌ها دامن زده نشود. جلوگیری از اسراف و هزینه‌های غیرضروری در دستگاه‌های اجرایی امری حیاتی است و برگزاری برخی همایش‌ها و برنامه باید از دایره فعالیت‌های دولت حذف شود. تمرکز بر طرح‌های نیمه‌کاره با اولویت اهمیت آنان ضروری است. صرفه‌جویی در شرایط فعلی کشور جدی است تا بتوان از مسیر دشمنی آمریکا و جنگ تمام‌عیار اقتصادی، آبرومندانه بیرون آمد.
به گزارش ایکنا، محمد حسینی، نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت هم گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از اقتدار خاص و منابع سرشار برخوردار است و باید برای کاهش مشکلات، مدیریت‌ها و سیاست‌ها اصلاح شود. دشمن هیچ زمانی بر ایران پیروز نمی‌شود زیرا همیشه حق پیروز است و جمهوری اسلامی ایران پیرو حق و حقیقت است.
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلاتی در حوزه آموزش کشور به ویژه آموزش و پرورش وجود دارد که باید با مطالعه و برنامه در راستای حل آن گام برداشت. تقویت فضاهای آموزشی بیشتر برای دانشگاه فرهنگیان امری مهم ارزیابی می‌شود که باید به آن توجه کرد.
حسینی اضافه کرد: آرایش مدیران کشور و دولت باید منطبق با شرایط روز باشد. انتظار می‌رود دایره مدیریتی استان با حساسیت و برنامه منسجم‌تری در صحنه حاضر باشند و همه تلاش خود را به کار گیرند تا خدمت‌رسانی به مردم روز به روز افزایش یابد.
وی در ادامه به گلایه والدین از تدریس معلمان بازنشسته در مدارس اشاره کرد و افزود: از مسئولان ذی‌ربط می‌خواهم به این مشکل به صورت ریشه‌ای رسیدگی کنند.
به گزارش ایکنا؛ سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تربیت انسان‌های الهی، اجتماعی و معتقد با برخورداری از روحیه شهادت‌طلبی، ایثار، فداکاری، مبتکر، خلاق و با اعتماد به نفس از مهمترین دستاوردهای دفاع مقدس است که باید در جامعه معرفی شود.
وی با اشاره به اینکه در دوران کنونی باید مانند دوران دفاع مقدس عمل کنیم، افزود: تشریح و تبیین دستاوردهای دفاع مقدس به خصوص روحیه ایثار و انسجام ملی در شرایط کنونی می‌تواند عامل مؤثری بر خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان باشد.
کریمی ادامه داد: حضور رزمندگان در جبهه اجبار نبود بلکه همه داوطلبانه شرکت می‌کردند. در آن دوران هم عاملان نفوذی همچون بنی‌صدر سعی در ایجاد اختلال در جنگ را داشتند که با هوشیاری امام خنثی شد. اتحاد، انسجام و تحکیم هویت ملی در دوران دفاع مقدس رقم خورد در این دوران همه مذاهب و اقوام برای دفاع از سرزمین آمده بودند. معیشت مردم در دوران دفاع مقدس خوب بود ولی امروز برخی سودجویان به خود اجازه می‌دهند با مردم اینگونه برخورد کرده و مواد مورد احتیاج را احتکار کنند.
به گزارش ایکنا، شهریار فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی، نیز در این جلسه گفت: امسال استان مرکزی در مجموع 240هزار نوآموز، دانش‌آموز و هنرجو در بیش از 2400 واحد آموزشی دارد. این دانش‌آموزان توسط 18هزار معلم تدریس می‌شوند که 14هزار نفر آنان استخدام و مابقی حق‌التدریس و بازنشستگان هستند.
وی ادامه داد: بیش از 120 هزار دانش‌آموز ابتدایی در یک‌هزار و 150 مرکز آموزشی تحصیل می‌کنند، تراکم کلاس‌های آموزش ابتدایی 28 دانش‌آموز، متوسطه اول 30 دانش‌آموز متوسطه دوم 25 دانش‌آموز و هنرستان نیز 15هنرآموز می‌باشد.
انتهای پیام

captcha