برگزاری نمایشگاه «روایت محرم» در کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی‌خویی فیرورق
کد خبر: 3750765
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۶

برگزاری نمایشگاه «روایت محرم» در کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی‌خویی فیرورق

گروه فرهنگی - مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی‌خویی از برگزاری نمایشگاه روایت محرم در کتابخانه عمومی آیت الله موسوی‌خویی فیرورق خبر داد و گفت: با فعالیت‌های فرهنگی می‌توان گامی مؤثر در راستای ترویج فرهنگ عاشورا برداشت.

برگزاری نمایشگاه «روایت محرم» در کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی‌خویی فیرورق

لیلا ذوالفقاری مسئول کتابخانه عمومی آیت‌الله موسوی‌خویی در گفت و گو با ایکنا از آذربایجان‌غربی با بیان اینکه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر است که بار دیگر تاریخ بر پیروزی حق، صحه می‌گذارد، اظهار کرد: هم‌زمان با ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام‌حسین(ع)، برپایی نمایشگاه روایت محرم، عرض ارادت کتابداران این کتابخانه به ساحت مقدس اهل‌بیت(ع) است.

وی با اشاره به اینکه محرم فرصتی است که به تبیین آموزه‌های اسلامی و ترویج راه حقیقت بپردازیم، افزود: کتابخانه‌های عمومی به عنوان یک مجموعه فرهنگی و تأثیرگذار، همواره به بصیرت‌افزایی در سطح جامعه پرداخته‌اند و ترویج فرهنگ عاشورا وظیفه همگانی بوده و با فعالیت‌های فرهنگی می‌توان گامی مؤثر در راستای این وظیفه خطیر برداشت.

ذوالفقاری تصریح کرد: یکی از راه‌های گسترش فرهنگ و تفکر عاشورایی، نهادینه‌کردن آن در بین کودکان و نوجوانان است، لذا این کتابخانه، اقدام به برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوعی نموده‌است تا گامی کوچک در این راه بردارد.

وی، برپایی نمایشگاه نقاشی با موضوع محرم ویژه نونهالان، نمایشگاه کتاب، برگزاری کلاس‌های قصه‌گویی برای خردسالان و مطالعه زندگینامه امام‌حسین(ع) ویژه جوانان و نوجوانان را از جمله برنامه‌های فرهنگی این کتابخانه در ایام ماه محرم عنوان کرد.

انتهای پیام

captcha