دشمن از عظمت مانور اربعین امسال واهمه دارد
کد خبر: 3750924
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۱
فرمانده قرارگاه عمار:

دشمن از عظمت مانور اربعین امسال واهمه دارد

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده قرارگاه عمار با توصیه به حضور در مانور عظیم اربعین حسینی امسال، اعلام کرد: دشمن از عظمت راهپیمایی اربعین امسال بسیار واهمه دارد و از اینکه جمعیت بسیاری به این نمایش عظیم وحدت بپیوندند، می‌ترسد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام مهدی طائب، فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار شب گذشته، ششم مهر در یادواره شهدای روستای گلزار شهرستان پاکدشت با ابراز اینکه راه شهادت بازدارندگی ندارد، گفت: اگر راه شهادت صحیح نبود،؛ علی(ع) شهید نمی‌شد.
وی با بیان اینکه برخی سرمایه‌ها را می‌شود برای آینده نگه داشت و برخی را مانند عمر نه، افزود: اگر همه می‌دانستیم چند سال دیگر عمر داریم، شاید کسی به شکلی که امروز زندگی می‌کنیم، نمی‌زیست، هر حرفی را نمی‌زد و هر لقمه‌ای را نمی‌خورد، اما انگار همه فکر می‌کنیم تا ابد ماندگار هستیم.
استاد حوزه خدا و دنیا را 2 مشتری عمر آدمی برشمرد و اظهار داشت: اگر عمر را به دنیا بدهی چیزی نصیبت می‌شود که دارای محدودیت مکانی و زمانی است که نهایتاً تا نفس آخر با تو می‌ماند.
وی ادامه داد: خریدار دیگر عمر، خدا است که به طور نسیه عمر آدمی را می‌خرد ولی چیزی که در قبالش می‌دهد، محدودیت مکانی و زمانی ندارد.
فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار با اذعان به اینکه شهدا زنده‌اند، تصریح کرد: مرده نمی‌تواند اثری داشته باشد و اثری بگیرد اما این زنده است که اثردهی و اثرگیری دارد، هر کس بدنش را در راه خدا دهد، خدا اثرگذاری را از او نمی‌گیرد حتی اگر جسمش را هم از دست دهد، خدا جسمش را بعد از شهادت جایگزین می‌کند و شهید با جسم جدید می‌تواند در جامعه اثر بگذارد.
وی خاطرنشان کرد: امام(ره) تکلیفی را روی دوش خود احساس کرده بود که باید به آن عمل می‌کرد بدون توجه به این که آخرش چه خواهد شد چرا که می‌دانست انقلاب ما مقدمه دولت امام زمان(عج) است.
استاد دانشگاه اضافه کرد: همانطور که وضو جزء نماز نیست اما چون مقدمه آن است، نماز بدون مقدمه باطل است؛ پس دولت امام زمان(عج) هم بدون مقدمه نمی‌تواند شکل بگیرد.
وی با یادآوری اینکه همه می‌دانیم که نقطه ظهور امام زمان(عج) کنار خانه خدا است، بیان کرد: جایی که امام می‌خواهد بیاید باید امن باشد، اگر در وضعیت حاضر امام زمان در مکه ظهور کند امام‌کشی رخ می‌دهد.
حجت‌الاسلام طائب با بیان اینکه ما هر روز بارها می‌گوییم "آقا بیا، آقا بیا"، ابراز کرد: اما ما مانند کوفیان شهر را برای اماممان آماده نکرده‌ایم، از این رو امام زمان(عج) هم دیگر وارد شهر نا امن نمی‌شود.
وی با تأکید بر اینکه امروز تیغ به زیر گلوی اسرائیل رسیده است، گفت: برای آمدن حضرت مهدی(عج) باید منطقه را امن کرد و غده سرطانی روی زمین را از بین برد، از این بابت استکبار را ترس برداشته و هیچ کاری هم نمی‌تواند بکند.
فرمانده قرارگاه راهبردی عمار تصریح کرد: امروز ملت ایران بیش از همیشه رئیس‌جمهور آمریکا را عصبانی کرده است، هر جا را که دشمن نا امن کرد مدافعان حرم وارد شدند و امنیت آنجا را دو چندان کردند مانند امنیتی که امروز در کربلا، دمشق و سامرا شاهد هستیم.
وی هدف از مجاهدت شهدا را فراهم کردن زمینه ظهور دانست و مطرح کرد: نکند کم بیاوریم، باید بدانیم که نصرت الهی با ما است و نباید فقط جلوی خودمان را ببینیم.
فرمانده قرارگاه فرهنگی عمار عنوان کرد: مشکلات اقتصادی حل شدنی است اما استکبار از این موقعیت سوءاستفاده می‌کند و می‌خواهد با این حالت ما را به زانو دربیاورد که به او متوسل شویم غافل از اینکه ما می‌دانیم که آن‌ها امروز خودشان به ما متوسل شده‌اند.
وی در پایان با توصیه به حضور در مانور عظیم اربعین حسینی امسال، اعلام کرد: دشمن از عظمت راهپیمایی اربعین امسال بسیار واهمه دارد و می‌ترسد که با این وضعیت اقتصادی موجود نکند جمعیت بسیاری به این نمایش عظیم وحدت بپیوندند!

گفتنی است در پایان از خانواده شهدای این روستا تجلیل به عمل آمد.

محمد فرخی

انتهای پیام

captcha