واکنش عراق به بسته‌شدن کنسولگری آمریکا در بصره
کد خبر: 3750926
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

واکنش عراق به بسته‌شدن کنسولگری آمریکا در بصره

گروه بین‎الملل ـ وزارت خارجه عراق نسبت به تصمیم واشنگتن مبنی بر خارج ساختن کارکنان کنسولگری آمریکا در بصره و تعطیلی این مقر دیپلماتیک ابراز تاسف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ احمد محجوب، سخنگوی وزارت خارجه عراق، تصمیم  آمریکا مبنی بر خارج ساختن دیپلمات‌های خود از بصره و هشدار به شهروندان این کشور نسبت به سفر به عراق را تاسف برانگیز خواند.

وی افزود: وزارت خارجه عراق  به حمایت از هیئت‌های دیپلماتیک خارجی مقیم در این کشور و تأمین امنیت آنها پایبند است و با هر خطری که هیئات دیپلماتیک و هر یک از زائران را تهدید کند، مقابله می‌کند و تامین امنیت آنها را بخشی از امنیت کشور خود و پایندی به قانون و اخلاق می‌داند.

محجوب در ادامه از هیئت‌های دیپلماتیک خواست به شایعاتی که با هدف برهم زدن امنیت و آرامش عراق و ضربه زدن به روابط این کشور با دیگر کشورهای جهان منتشر می‌شود، توجه نکنند.

گفتنی است؛ وزارت خارجه آمریکا روز گذشته (ششم مهرماه) از تصمیم خود مبنی بر تعطیلی کنسولگری این کشور در بصره به دلایل امنیتی و خروج کارکنان کنسولگری خود خبر داد.

یکی از مقامات ارشد دولت آمریکا در گفت‌و‌گو با «وال‌استریت ژورنال» مدعی شد، این اقدام با هدف جابجایی کامل کارکنان کنسولگری از بصره و به دلیل «تهدیدهای فزاینده شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران» صورت می‌پذیرد.

 انتهای پیام

captcha