آرامشی که متحولم کرد/ مداحی با چاشنی تربیت فرزند
کد خبر: 3750940
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
گفت‌وگوی ایکنا با بانوی مداح؛

آرامشی که متحولم کرد/ مداحی با چاشنی تربیت فرزند

گروه معارف - یک بانوی مداح گفت: در دوره‌های قرآن حضوری فعال داشتم تا اینکه ۲۸ سال قبل توفیق زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نصیبم شد و فضای معنوی حاکم بر آن مکان‌ مقدس من را ترغیب به خرید کتب مرثیه‌سرایی و مداحی کرد و از آن پس بود که علاقه‌مندی‌ام به مداحی اهل بیت(ع) بیشتر شد.

آرامشی که متحولم کرد/  مداحی با چاشنی تربیت فرزند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، مداحی یک هنر اثرگذار است، هنری که تو را به سرچشمه خوبی‌ها و معنویت وصل کرده و سیره زندگی ائمه اطهار(ع) را در جامعه ترویج می‌کند.
حال اگر در مجالس عزای زنانه، فردی از جنس همین بانوان به مدح و ثنای اهل بیت(ع) بپردازد قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت. علاوه بر این حضور کودکان همراه مادران در این مجالس نیز می‌تواند آغازگر شناخت آنان از زندگی سعادتمندانه باشد.
با بانوی مداحی آشنا شدیم که چند سالی است به عشق اهل بیت(ع) مداحی می‌کند و سعی در شناخت هرچه بیشتر مردم از اهل بیت(ع) دارد، شناختی که جامعه را به سوی سعادت می‌برد.

لطفاً خودتان را معرفی کنید.
اقدس نجاری هستم، سال 1344 در اسفدن متولد شدم، میزان تحصیلاتم نهضت سواد آموزی است.

چه چیزی باعث علاقه‌مندی شما به مداحی و روضه‌خوانی ائمه اطهار(ع) شده است؟
از کودکی به این گونه مراسم علاقه مند بودم و در مجالس روضه شرکت می‌کردم، در دوره‌های قرآن نیز حضوری فعال داشتم تا اینکه 28 سال قبل توفیق زیارت بارگاه حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران نصیبم شد و فضای معنوی حاکم بر آن مکان‌های مقدس من را ترغیب به خرید کتب مرثیه سرایی و مداحی کرد و از آن پس بود که علاقه مندی‌ام به مداحی اهل بیت(ع) بیشتر شد.

آیا روضه خوانی را از فرد خاصی آموختید؟
روضه خوانی را از فرد خاصی نیاموختم اما با علاقه بسیاری که به این گونه مراسم و محافل داشتم و با الگو گرفتن از ذاکرین پیشکسوت، کم کم روضه خوانی را شروع کردم و از آن زمان تا کنون به صورت مداوم و مستمر مجالس روضه خوانی برگزار می‌کنم.

برای جذابیت بیشتر مجالس روضه و جذب جوانان به آن، آیا مطالب جدیدی ارائه می‌شود یا تکراری است؟
در هر مجلس روضه، مطالب متفاوتی بیان می‌شود، احادیث از ائمه و پیامبر اکرم(ص)، سرگذشت پیامبران، احکام از جمله مواردی است که عنوان می‌شود و پایان بخش مراسم ذکر مصیبت واقعه عاشورا است که تمام این مطالب در راستای شناخت بیشتر بانوان از زندگی اهل بیت(ع) است نه اینکه تنها آنان را بگریانم.

آیا تاکنون روضه‌خوانی را به کسی آموزش داده‌اید؟
معمولا در روضه خوانی به بانوان علاقه‌مند اجازه داده میشود تا روضه خوانی و مداحی کنند تا به مرور زمان آن‌ها نیز یاد بگیرد.

اثرات روضه خوانی در زندگی شخصی شما چه بوده است؟
تمام داشته‌هایم را از برکت قرآن و ائمه معصومین (ع) می‌دانم و بسیاری از مشکلات و گرفتاری‌هایی که در زندگیم داشتم به برکت همین مجالس رفع شده است. به طور مثال در گذشته نمی‌توانستم حتی یک کلمه از قرآن قرائت کنم اما اکنون می‌توانم به راحتی قرآن را صحیح بخوانم.

فواید شرکت و حضور بانوان در مجالس روضه چیست؟
بانوان به جای اینکه در کنار هم جمع شوند و غیبت کنند در این مجالس با نکات جدیدی از زندگی ائمه(ع) آشنا می‌شوند که قطعا در زندگی شخصی آن‌ها تاثیر بسزایی می‌تواند داشته باشد و در تربیت فرزندان آن‌ها موثر خواهد بود. بی تردید حضور در مجالس معنوی، کودکان را برای آینده‌ای سرشار از معنویت آماده خواهد کرد، آینده‌ای که ایران اسلامی را خواهد ساخت.
انتهای پیام

captcha