اخلاص در عمل و معامله با خدا نتیجه فرهنگ عاشورایی است
کد خبر: 3750948
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

اخلاص در عمل و معامله با خدا نتیجه فرهنگ عاشورایی است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه کرمان با اشاره بر اینکه کاری که خلوص خدایی نداشته باشد، به جایی نمی‌رسد، گفت: اخلاص در عمل و معامله با خدا نتیجه فرهنگ عاشورایی است.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه کرمان جمعه شب، 6 مهرماه در همایش فرهنگیان عاشورایی که به همت بسیج فرهنگیان سپاه ثارالله در محل ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین‌(ع) برگزار شده‌ بود، گفت: وقتی که جهاد در راه خدا باشد، ماندگار و جهانی می‌شود، کسانی که در راه خدا جهاد کنند خدا خودش راه را برایشان باز می‌کند.
وی افزود: کوچکترین کاری که رنگ خدایی به خود بگیرد، بزرگ و ارزشمند می‌شود مگر اینکه خدا بخواهد آن را برای آخرت شخص ذخیره کند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی با تأکید بر اینکه کاری که خلوص خدایی نداشته باشد، به جایی نمی‌رسد، بیان کرد: اخلاص در عمل و معامله با خدا نتیجه فرهنگ عاشورایی است.
وی گفت: حرکت مخلصانه حضرت زینب(س) و اسرای کربلا با عقبه‌ اخلاصی که امام حسین(ع) داشتند، اسلام را برای همیشه بیمه کرد و اگر پیام‌رسانی بانوی کربلا نبود، اثری از عاشورا در تاریخ به جا نمی‌ماند.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی اظهار کرد: اگر سال‌ها حاکمیت دست کسانی بود که بخواهند این حرکت را جهانی کنند، به اندازه‌ای که حضرت زینب(س) توانست، موفق نمی‌شدند.
وی ضمن قدردانی از تلاش کسانی که در کرمان پروژهی ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) را دنبال می‌کنند، این امر را عنایت الهی برشمرد و گفت: این گنبد برای قرن‌ها بالای قبر مطهر جلوه‌نمایی می‌کند.
امام جمعه کرمان کربلا را مرکز شهادت خواند و خطاب به معلمان و فرهنگیان حاضر در همایش تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی را به عنوان یک معلم به نسل جوان جامعه منتقل کنید و بدانید که معلمی اجر و پاداش بی‌انتهایی نزد خدا دارد.
یادآور می‌شود، در ابتدای این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، مظفر مهاجری ناظر پروژه ترفیع گنبد حرم مطهر امام حسین(ع) پیرامون چگونگی انجام این طرح توضیحاتی ارائه کرد.
انتهای پیام

captcha