نمایش چهل آیه از قرآن در کلیسای فیلیپین+عکس
کد خبر: 3751005
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳

نمایش چهل آیه از قرآن در کلیسای فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل – نمایشگاه مرقع خوشنویسی‌شده چهل آیه از قرآن با موضوع حقوق و جایگاه زن در اسلام و کارگاه خوشنویسی با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در مانیل در کلیسای مورمون‌های فیلیپین برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین، انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل، کلیسای عیسی مسیح منجی آخر الزمان(مورمون‌ها)، کلیسای کاتولیک فیلیپین، کمیته ملی خانواده فیلیپین و انجمن اسلامی دانشجویان و  به مناسبت هفته ملی گرامیداشت خانواده در فیلیپین مرقع چهل آیه از قرآن به همراه مناجات حضرت علی(ع) و تابلو‌های نستعلیق اشعار شعرای ایران زمین در سالن نمایشگاهی کلیسای مورمون‌های فیلپیین به نمایش درآمد و مورد استقبال گسترده فیلیپینی‌ها قرار گرفت.

این نمایشگاه و کارگاه خوشنویسی که همزمان با برگزاری نشست یک روزه خانواده برگزار شد، توسط پدر روحانی «کارلوس ری یس »(REV.FR.Carlos Reyes) دبیر گفتگوی ادیان کلیسای کاتولیک فیلیپین و تندیس تقوی، خالق آثار به نمایش درآمده و هنرمند خوشنویس ایرانی افتتاح شد .

با توجه به موضوع نمایشگاه مرقع چهل آیه از قرآن در خصوص حقوق و جایگاه زن در اسلام این چهل آیه به زبان انگلیسی ترجمه و در بروشوری چاپ و به بازدیدکنندگان ارائه شد که مورد توجه قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، در آغاز مراسم مجری برنامه ضمن خوش‌آمد‌گویی به شرکت‌کنندگان اظهار کرد: رایزنی فرهنگی ایران در مانیل هنر خوشنویسی را در این نشست به نمایش گذاشته که هنری شگفت‌انگیز است، هنری که تاکنون ندیده بودیم و تا آن جا که اطلاع دارم تندیس تقوی هنرمند خوشنویس ایرانی در مدت قریب به دو سالی که در فیلیپین به سر می‌برند کارهای برجسته‌ای را در زمینه هنر خوشنویسی انجام داده‌اند که از آن جمله خوشنویسی مشترکات کتب ادیان ابراهیمی است.

سپس تندیس تقوی رئیس انجمن خوشنویسان شعبه مانیل، معاون انجمن دوستی زنان ایران و فیلیپین و خالق آثار به نمایش درآمده در خصوص این نمایشگاه گفت: چهل آیه از قرآن کریم درباره حقوق و جایگاه زن در اسلام در قالب یک مرقع قرآنی خوشنویسی شده است که شما آن را در نمایشگاه می‌بینید.

وی با توضیح مفهوم مرقع افزود: مرقع مجموعه‌ای متصل از قطعات خوشنویسی و تصویرگری است که به صورت رقعه رقعه یا  ورق ورق اجرا شده و باید به هم پیوسته و شیرازه بسته، صحافی و تجلید شود، این قطعات به صورت آکاردئونی باز و بسته می‌شود و از هنرهای اصیل ایرانی است.

تقوی همچنین تصریح کرد:  به عنوان یک بانوی خوشنویس و محقق و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده بر آن شدم تا با موافقت استاد بزرگوارم «هاشم هاشم‌زاده هریسی» عضو مجلس خبرگان رهبری 40 آیه از آیات قرآن از کتاب ایشان با عنوان «حقوق و وظایف زن در اسلام» را در خصوص حقوق و جایگاه زن در اسلام با استمداد از بانوان آسمانی، مریم، فاطمه، خدیجه و آسیه برای جهانیان به تصویر بکشم.

این بانوی ایرانی گفت: در پایان از همه کسانی که در این راه قدم نهاده‌اند تشکر می‌کنم و اطمینان دارم خداوند در این زندگی دنیوی و آخرت به همه شما شادی بی نهایت خود را عطا خواهد کرد.

پدر روحانی «ری یس» نیز طی سخنانی در این مراسم اظهار کرد: سال گذشته در چنین مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته  ملی خانواده برگزار شد، شرکت کرده بودم؛ اما امسال وجود نمایشگاه خوشنویسی ایران شکوه خاصی به این محفل بخشیده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha