ارسال ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی
کد خبر: 3751253
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵

ارسال ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی

گروه فرهنگی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تاکنون ۱۱۰ اثر از شاعران استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در بیرجند رسیده است.

ارسال ۱۱۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، ناصر نبی زاده اظهار کرد: نخستین جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی به منظور اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی تقویت پیوند ادبیات فارسی با فرهنگ ناب رضوی، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده و مناسب آثار برتر فرهنگی در زمینه معارف رضوی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سبک زندگی رضوی و ابعاد شخصیتی امام رضا(ع) از جمله موضوعات این جشنواره است، گفت: قالب‌های شعری این جشنواره شعر سپید و ترانه اعلام شده است.

نبی زاده ادامه داد: شرکت کنندگان می‌توانند در بخش ویژه این جشنواره با موضوع مدح و منقبت امام موسی بن جعفر (ع) نیز شرکت کنند.

وی با بیان اینکه شرکت در تمامی بخش‌های جشنواره برای یک شاعر بلامانع بوده و مسئولیت محتوا و اصالت آثار بر عهده ارسال کننده است، تصریح کرد: شرکت کنندگان در ارسال تعداد آثار براساس قالب‌های انتخابی، حداکثر تا پنج اثر می‌توانند ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اختتامیه این مراسم همزمان با ۸ آذرماه امسال در بیرجند برگزار می‌شود، یادآور شد: برنامه‌های جنبی متعددی در حاشیه این مراسم برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha