نگاهی به فعالیت مؤسسه جامعةالحفاظ کرمان
کد خبر: 3751352
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱
موسسه برتر هفته/ 67

نگاهی به فعالیت مؤسسه جامعةالحفاظ کرمان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ موسسه جامعةالحفاظ استان کرمان از سال 86 با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رسمی فعالیتش را با برگزاری کلاس‌های تخصصی در زمینه حفظ قرآن آغاز کرده است.

«جامعةالحفاظ کرمان» مؤسسه برتر هفتهبه گزارش ایکنا؛ در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی به‌عنوان «مؤسسه برتر هفته» از سوی خبرگزاری ایکنا معرفی می‌شود. این معرفی با هدف قدردانی از مؤسسات برای ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. 

ایکنا از سال ۱۳۹۵ تاکنون موفق به معرفی 66 مؤسسه فعال در سطح کشور شده‌ است که در همین زمینه بنا داریم این هفته به‌معرفی مؤسسه قرآن و عترت جامعةالحفاظ استان کرمان بپردازیم.
مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی جامة‌الحفاظ، اولین مؤسسه تخصصی حفظ قرآن در استان کرمان است. کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، ترجمه، مفاهیم، صوت و لحن از جمله کلاس‌های برگزار شده در مؤسسه  بوده و البته کلاس‌های حفظ برای سنین مختلف اولویت این مرکز بوده است و هرساله در تمامی فصول جزء کلاس‌های ثابت این مؤسسه به‌حساب می‌آید.

طرح «مشکات» یکی از مهمترین برنامه‌های این مؤسسه بود که در این طرح، شرکت‌کنندگان طبق‌ برنامه‌ریزی در مدت سه‌سال حافظ کل قرآن می‌شدند و در کنار حفظ قرآن برنامه‌ریزی برای یادگیری دروس علمی نیز برایشان انجام می‌شد و با مفاهیم کاربردی و تفسیر موضوعی قرآن نیز آشنا می‌شدند. کسانی که در این طرح شرکت می‌کردند، این قابلیت را داشتند تا در آزمونی که همه‌ساله توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود، شرکت کنند و در صورت دریافت حد نصاب، مدرک رسمی کارشناسی علوم قرآنی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به آنها اعطا می‌شد. این طرح طی سه دوره برگزار شد و ۸۰ درصد از شرکت‌کنندگان موفق به دریافت مدرک لیسانس شدند.

این مؤسسه همکاری خوبی با سازمان تبلیغات اسلامی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد و تا به‌حال چندین بار به عنوان مؤسسه برتر استان از طرف این دو سازمان معرفی شده است، همچنین در سال ۹۲ جزء پنج مؤسسه برتر در حوزه آموزش قرآن توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شناخته و مورد تجلیل قرار گرفته است.

همچنین باید گفت، همه‌ساله تعداد قابل توجهی از قرآن‌آموزان در آزمون سراسری مفاهیم و حفظ وزارت ارشاد شرکت می‌کنند که تا الان حدود چهار هزار نفر از قرآن‌آموزان در این مسابقات شرکت و گواهی‌نامه دریافت کرده‌اند.

از دیگر مواردی که درباره این موسسه می‌توان به آن اشاره کرده این است که برگزاری دوره تربیت مربی یکی از برنامه‌های ثابت این مرکز است که تاکنون چندین دوره تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، حفظ قرآن و مربی پیش‌دبستانی و چندین کارگاه نیز در رشته‌های سبک زندگی اسلامی، طب اسلامی و کارگاه نماز کودکان برگزار شده است.

یادآور می‌شود، مؤسسه جامةالحفاظ در کرمان، خیابان شهید باهنر، کوچه یکم واقع شده است.

انتهای پیام

captcha