انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»
کد خبر: 3751404
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲
در هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت انجام شد؛

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»

گروه ادب ــ تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب «فرنگیس» در هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت منتشر شد.

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای، هفتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با موضوع بررسی نقش بانوان در دوران دفاع مقدس، همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس» صبح امروز یکشنبه 8 مهر در مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد.
در این برنامه که جمعی از اهالی فرهنگ، ادب و هنر دفاع مقدس حضور داشتند، از نویسنده و راوی کتاب «فرنگیس»؛ کتاب خاطرات خانم فرنگیس حیدرپور، بانوی کُرد روستایی و مرزنشین از مقاومت در برابر حملات رژیم متجاوز بعثی- تجلیل شد.
متن یادداشت رهبر انقلاب بر این کتاب بدین شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
بخش ناگفته و بااهمیتی از حوادث دوران دفاع را به مناسبت شرح حال این بانوی شجاع و فداکار، در این کتاب می‌توان دید. بانو فرنگیس دلاور با همان روحیه استوار و پُرقدرت، و با زبان صادق و صمیمی یک روستایی، و با عواطف و احساسات رقیق و لطیف یک زن، با ما سخن گفته و منطقه ناشناخته و مهمی از جغرافیای جنگ تحمیلی را با جزئیاتش به ما نشان داده است. ما از روستاهای مرزی در دوران جنگ و مصائب فراوان آنان و آوارگی‌ها و گرسنگی‌ها و خسارت‌های مادی و ویرانی‌ها و داغ عزیزان آنها، هرگز به این وضوح و تفصیلی که در این روایت صادقانه آمده است، خبر نداشتیم؛ و نیز از فداکاری جوانان آنان که در شمار اولین شتابندگان به مقابله با دشمن مهاجم بودند. ماجرای قتل و اسارت دشمن به دست این بانوی دلاور هم که خود یک داستان مستقل و استثنایی است که نظیر آن فقط در سوسنگرد، در همان اوان، اتفاق افتاده بود. بانو فرنگیس را باید بزرگ داشت و از نویسنده کتاب -خانم فتاحی- به‌خاطر قلم روان و شیوا و هنر مصاحبه‌گیری و خاطره‌نویسی، باید بسیار تشکر کرد. ۹۶/۱۱/۲۱»

انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «فرنگیس»


انتهای پیام

captcha