مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود
کد خبر: 3751460
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
به میزبانی قزوین؛

مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین گفت: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی از شانزدهم تا هجدهم مهرماه در کانون پرورشی فکری کودکان این استان با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» برگزار می‌شود.

آینده را باید ساخت/مرحله استانی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از قزوین، مژده اروجی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در نشستی که به مناسبت هفته ملی کودک از 14 تا 20 مهرماه با شعار «آینده را باید ساخت» صبح امروز، 8 مهرماه در محل این اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: دوره کودکی حائز اهمیت است و از نظر فکری، آموزشی و روانی باید به کودکان توجه ویژه‌ای شود و باید این نکته را مدنظر قرار داد که توجه به مقوله کودکی منحصر به زمان خاصی نیست.
وی عنوان کرد: برنامه‌های این هفته با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی، خواسته‌های کودکان امروز، توجه جدی به‌عنوان شهروند، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و ارتقاء آگاهی جامعه نسبت به کودکان برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته ملی کودک ویژه کودکان، مربیان و اولیا است، خاطرنشان کرد: در اجرای برنامه‌های این هفته زمینه مشارکت کودکان و ایجاد شورونشاط و آگاهی آنان فراهم‌شده و برنامه‌ها با رنگ و بوی عاشورایی و محوریت دینی اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این اداره کل با 16 مرکز ثابت، 5 مرکز سیار و یک کتابخانه مشغول ارائه خدمات فرهنگی است، تصریح کرد: در این هفته برنامه‌های فرهنگی برای کودکان حاشیه‌نشین، کودکان بستری‌شده در بیمارستان قدس و کودکان بی‌سرپرست برگزار خواهد شد.
اروجی تقدیر از کودکان و مربیان، اهدای کتاب و محصولات فرهنگی، دیدار با خانواده شهدای نوجوان، اجرای برنامه‌های ادبی و شعرخوانی عاشورایی را نیز از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد.
وی از محورهای برنامه‌های این هفته به «کودک، خانواده و سبک زندگی ایرانی»، «کودک، محیط‌زیست و میراث فرهنگی»، «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، رسانه و ارتباطات»، «کودک، آموزش، سلامت و ایمنی»، «کودک با نیازهای ویژه و فرصت‌های» برابر اشاره کرد.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین یادآور شد: طرح پویش فصل گرم با فعالیت‌های قصه‌گویی، کاردستی و روان‌خوانی کتاب در پارک‌های سطح شهر اجرا شد.
وی عنوان کرد: همه‌کسانی که دست‌اندرکار پرورش کودکان هستند باید در برنامه‌ریزی برای کودکان آینده‌نگری داشته باشند.
اروجی با اعلام اینکه مرحله استانی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و نشست تخصصی آن با موضوع دنیای مدرن و عصر ارتباطات نیز در هفته ملی کودک برگزار خواهد شد، تشریح کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی از شانزدهم تا هجدهم مهرماه در کانون پرورشی فکری کودکان استان قزوین بااهمیت ضرورت قصه‌گویی در دنیای کودکان و با شعار «خوب زندگی کردن تمرین می‌خواهد» برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه بخش‌های جشنواره قصه‌گویی شامل قصه‌گویی سنتی و خلاق، قصه‌های 90 ثانیه‌ای و نشست‌های تخصصی و مقاله‌نویسی است، ادامه داد: مخاطبان این جشنواره نوجوانان 14 تا 18 سال هستند، زنان و دختران بالای 18 سال و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین اشاره کرد: اختتامیه این جشنواره نیز چهارشنبه 18 مهرماه برگزار و از رتبه‌های اول تا پنجم تقدیر به‌عمل‌آمده و به مرحله منطقه‌ای راه پیدا خواهند کرد.
وی تأکید کرد: امسال کنگره سه هزار شهید برگزار می‌شود که در این راستا برنامه‌های ویژه‌ای برگزار کرده و خواهیم کرد.
اروجی درخصوص پروژه عمرانی این اداره کل عنوان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته پروژه احداث ساختمان این اداره از سال قبل شروع و به مرحله سفت‌کاری رسیده و تنها نازک‌های آن باقی‌مانده است و 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تاکنون نیز برای آن 1 میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه شده است.
مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین در پایان توضیح داد: کارفرمای احداث ساختمان اداره‌کل کانون پرورش فکری استان، اداره‌کل نوسازی مدارس استان قزوین است که برای تحویل این بنا در سال آینده قول مساعد داده است و بنا داریم از آن ساختمان به‌عنوان فضای اداری با فضای فعلی را نیز به‌عنوان فضای آموزشی به کار بریم و اگر بودجه اختصاص پیدا کند مرکز علوم و نجوم نیز در این ساختمان راه‌اندازی خواهد شد.
انتهای پیام

captcha