بیش از ۷ میلیارد تومان زکات در سمنان جمع‌آوری شده است
کد خبر: 3751487
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
طی شش ماهه امسال؛

بیش از ۷ میلیارد تومان زکات در سمنان جمع‌آوری شده است

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان با اشاره به درآمد‌های کمیته امداد این استان در بخش زکات گفت: تعهد کمیته امداد استان سمنان امسال ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که طی شش ماه اول ۷ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان آن محقق و جمع‌آوری شده است.

بیش از  7 میلیارد تومان زکات در سمنان جمع آوری شده است

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدجواد رضوی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان امروز، 8 مهرماه در جمع خبرنگاران در‌خصوص  درآمدهای کمیته امداد در بخش زکات اظهار کرد: تعهد کمیته امداد استان سمنان امسال 9 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده که در 6 ماهه اول امسال 7 میلیارد و 970 میلیون تومان آن که 97 درصد تعهد سالانه استان در بخش زکات  محقق شده است.

به گفته وی کمیته امداد یکی از موفق‌ترین نهاد‌ها در ایجاد اشتغال است  که در این راستا سال گذشته 23 میلیارد تومان به ایجاد اشتغال برای مددجویان استان سمنان اختصاص یافته بود که این رقم امسال از سوی دولت به 73 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از سهم 52 میلیارد تومانی اشتغال روستاییان از این اعتبارات در استان خبر داد و افزود: ماباقی اعتبارات در بخش اشتغال غیرروستایی، اشتغال خانگی و...هزینه می‌شود.

وی با مقایسه اعتبارات کمیته امداد و دیگر دستگاه‌های استان در بحث اشتغال روستایی یادآور شد: اعتبارات تخصیص یافته به همه دستگاه‌های اجرایی استان در حوزه اشتغال روستایی در مجموع 92 میلیارد تومان است اما اعتبارات کمیته امداد استان در این بخش به تنهایی 52 میلیارد تومان است.

رضوی از افزایش بیش از دو برابری کمک‌های مردمی در مرحله اول جشن عاطفه‌ها در استان خبر داد و گفت: میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌های سال گذشته 900 میلیون تومان بوده که این رقم در 6 مرحله اول جشن عاطفه‌های امسال به دو میلیارد و 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

به گفته مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان مرحله دوم جشن عاطفه‌ها از 11 مهرماه برگزار می شود که همزمان با این جشن زنگ عاطفه‌ها در مدارس استان نواخته که این طرح در 492 مدرسه سطح استان اجرا می‌شود که در این راستا در این مرحله پول جمع‌آوری شده به خود مدارس داده می‌شود تا این پول در بین دانش‌آموزان نیازمند فارغ از اینکه تحت‌پوشش کمیته امداد باشند یا خیر، توزیع شود. که مدارس محلات برخوردار نیز می‌توانند پول جمع‌آوری شده را به مدارس دیگر مناطق اهداء کنند.

وی از تحقق 64 درصدی درآمدهای این نهاد در حوزه کمک به طرح ایتام و اکرام خبر داد و افزود: تعهد ما در این سرفصل 6 میلیارد تومان بوده که 64 درصد آن محقق شده ضمن اینکه در طح کمک به بچه‌های غیریتیم که ذیل طرح محسنین جمع‌آوری می‌شود بالغ بر یک میلیارد و 150 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده  که بر این اساس از سه هزار نفر از یتیم و فرزندان محسنین استان سمنان حمایت شده که این یتیمان از حمایت 10 هزار حامی برخوردار هستند و بالاترین میزان دریافتی را نسبت به میانگین کشوری دریافت می‌کنند .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان از کمک 292 میلیون تومانی مردم استان به بیماران تحت‌ پوشش این نهاد در 6 ماهه اول امسال خبر داد و افزود: بیشترین میزان تحقق درآمدها در کمیته امداد استان مربوط به مراکز نیکوکاری در این استان است که  پیش‌بینی درآمد ما در مراکز سی‌گانه نیکوکاری استان 9 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده که در 6 ماهه اول امسال 8 میلیارد و 928 میلیون تومان آن محقق شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح ذبح عظیم که برای اولین‌بار در استان سمنان اجرا شد، گفت: امسال یک‌هزار و 450 رأس دام در قالب این طرح ذبح و گوشت قربانی آن  بین مددجویان استان توزیع شد که  امسال به هر یک از خانواده‌های نیازمند در استان سه کیلوگرم گوشت گرم از طریق این طرح اهدا شد.

انتهای پیام

captcha