امضای تفاهمنامه همکاری بین اصفهان و نورماندی فرانسه
کد خبر: 3751558
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷

امضای تفاهمنامه همکاری بین اصفهان و نورماندی فرانسه

گروه اجتماعی - تفاهمنامه‌ای مبنی بر همکاری بین دو استان اصفهان و نورماندی فرانسه به امضا رسید.

امضای تفاهمنامه همکاری بین اصفهان و نورماندی فرانسه

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین‌الملل استانداری اصفهان، محسن مهرعلیزاده در رأس هیاتی از مسئولین بخش‌های مختلف استان به دعوت همتای نورماندی خود به استان نورماندی سفر کرده است.
امضای تفاهم‌نامه دانشگاهی بین دانشگاه اصفهان و نورماندی و بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کان که هنرمندان اصفهانی در آن حضور دارند از جمله برنامه های استاندار اصفهان در این سفر بود.
 محسن مهرعلیزاده در جریان این سفر در دیدار با رئیس منطقه نورماندی فرانسه با اشاره به نقاط فراوان مشترک دو استان ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های استانی بین دو کشور سرعت بیش‌تری پیدا کند.
وی با تقدیر از سخنان رئیس جمهور فرانسه در مجمع عمومی سازمان ملل در زمینه حمایت از برجام و رد رویکرد یک جانبه‌گرایی افزود: امیدواریم با همکاری یکدیگر و عزم دو کشور در آینده شاهد توسعه روابط باشیم.
استاندار اصفهان همچنین به ارائه محورهای پیشنهاداتی در حوزه همکاری‌های علمی،دانشگاهی، نمایشگاهی، جهانگردی و تجاری بین دو استان پرداخت که با استقبال رییس منطقه نورماندی روبرو شد.
رئیس منطقه نورماندی فرانسه نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت تشکیل سازوکار مناسب جهت محقق ساختن محورهای همکاری دو استان اظهار کرد: وضعیت بین‌المللی پیچیده کنونی نه تنها مانع توسعه همکاری‌ها نخواهد شد، بلکه باعث تسهیل آن می‌شود و یقین دارم راهی برای حفظ تلاش‌هایی که سال‌ها برای ساختن روابط دو کشور به عمل آمده پیدا خواهد شد.
اروه مورن با اشاره به اینکه ایده ما ادامه مسیر توسعه مبادلات تجاری با شرکت‌های ایرانی است، تصریح کرد: در دیدار اخیر روسای جمهور دو کشور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل نیز این موضوع مورد تاکید قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha