به گزارش
ایکنا؛ بهنقل از مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرامرز رستگار، دبیر سندیکای صنعت مخابرات ایران با اشاره به اینکه سال ۹۷ به نام «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری شده است، گفت: بعد از اعلام وزیر ارتباطات مبنی بر اینکه امسال، ۵۲ محصول پیشرفته جدید در حوزه ICT معرفی و عرضه میکنیم، شرکتهای عضو سندیکا به عنوان تیم تولید کننده محصولات اعلام کردند که از این تعداد ۴۰ محصول پیشرفته را تا پایان سال در حوزه ICT معرفی میکنند.
وی تفاوت فاحش نمایشگاه امسال با سالهای گذشته را ارائه دستاوردهای نو در قالب طرح و محصولات جدید دانست و افزود: در نمایشگاه ۲۰ محصول معرفی میکنیم و تا پایان سال تمام ۴۰ محصول معرفی و عرضه میشوند. این تفاوت فاحشی است که بین نمایشگاه امسال و سالهای گذشته میبینیم و نشان از این دارد که شرکتها تحقیقات و آموزش را در شرایط فعلی همزمان دنبال کرده اند که این یک نوید در جهت بهینه سازی صنعت است.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با بیان اینکه در طول سالهای گذشته اگر شرکتی با بحران مالی مواجه میشد اولین کاری که میکرد حذف آموزش و تحقیقات بود، گفت: حذف هزینه تحقیقات و آموزش باعث میشد که در زمان شکوفایی دیگر شرکت نمیتوانست محصول به روز ارایه کند.
وی افزود: رونمایی از ۲۰ محصول در نمایشگاه امسال شاید تلقی دستاورد نداشته باشد، ولی نشان دهنده این است که در زمان بحران مالی شرکتها روش و رویکردشان را عوض کرده اند و دیگر هزینه تحقیقات و آموزش پرسنل حذف نمیکنند و این اصل، یک دستاورد است.
رستگار با اشاره به حضور استارت آپها درنوزدهمین نمایشگاه تلکام گفت: ما در سندیکا هم به صورت مستقیم با استارت آپها و هم از طریق اتاق بازرگانی که معاونتی برای شکوفایی شرکتهای نوپا دارد در ارتباط هستیم و معتقدیم که استارت آپها میتوانند در اتاق فکر شرکتها یا بخش R&D و طراحی و مهندسی کمک کنند و ارزانتر هم هستند.
دبیر سندیکای صنعت مخابرات با تاکید بر اینکه مشتریان حوزه صنعت مخابرات مشخص هستند و بنابراین در توزیع و فروش مشکل نداریم، گفت: ما در ورودی احتیاج به استارآپ داریم تا ایده و برآورد بیاورد و نیازسنجی کند.
وی ادامه داد: ذهن جوانان شفافتر است تا کسانی که تجربه دارند. جوان با ذهن آماده، ریسک پذیر و با حضور بیشتر در جامعه در حوزه نیازسنجی بهتر میتواند کار کند یا اطلاعات خام بهتری میتواند بدست بیاورد و بعد از آن خبرگان بر روی این اطلاعات پردازش انجام میدهند این پردازش اطلاعات به شما کمک میکند که محصولی باید تولید کنید وخود به خود با بازار تطبیق بیشتری پیدا میکنید. این نخستین حوزهای است که استارت آپها میتوانند در صنعت مخابرات وارد شوند.
رستگار بخش دیگری که نیاز به حضور شرکتهای نوپا نیاز است را حوزه مربوط به R&D اعلام کرد و گفت: در این قسمت افراد خبره ورزیده لازم است که پروژه را در دست داشته باشند و آن را تجزیه کنند و بعد شرکتهای نوپا میتوانند بر روی یکی از بخشهای پروژه کار کنند. وقتی شما یک سیستم را به ۱۰ زیر سیستم خرد کنی و یک ورودی و یک خروجی برای آن تعریف بکنی، مستقل از اینکه بعدا چه چیزی میخواهد بشود، شرکت نوپا روی آن کار میکند و شما در پایان میتوانی یکپارچه سازی انجام بدهی و یک نتیجه بهتر بگیری و این کار هزینههای R&D را به شدت کاهش میدهد.
انتهای پیام