کلیسای مصر اهدای عضو را جایز اعلام کرد
کد خبر: 3751587
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

کلیسای مصر اهدای عضو را جایز اعلام کرد

گروه بین‌الملل ـ رهبر کلیسای قبطی اسکندریه در مصر اجازه اهدای عضو پس از مرگ را صادر کرد.

صدور اجازه اهدای عضو از سوی کلیسای مصربه گزارش ایکنا به نقل از ایجپت تودی؛ پاپ تاوادروس دوم ( Tawadros II)، رهبر کلیسای قبطی اسکندریه، در پاسخ به سؤال يک جوان مسيحي در كليسايی تازه افتتاح شده در نيوجرسی آمریکا گفت: اهدای عضو پس از مرگ جایز است و اگر كسی بخواهد وصيتی در اين باره بنويسد، می‌تواند.


پاپ تاوادروس که به آمریکا سفر کرده است، دو کلیسای ارتدوکس به نام‌های (Virgin Mary) و(Saint Mina) را در نیوجرسی افتتاح کرد.

اهدای عضو پس از مرگ و پیوند اعضا از موضوعات مناقشه برانگیز در حامعه مصر و نهادهای دینی این کشور به ویژه نهادهای اسلامی بوده است. در برخی فتواها با این استدلال که اسلام اجازه نمی‌دهد مسلمانان عضوی از بدن خود را چه برای فروش و چه اهدا، چه در زمان حیات یا پس از مرگ قطع کنند، پیوند عضو ممنوع اعلام شده است.

اما «دارالافتا»ی مصر در موارد حیاتی که پای جان یک بیمار در میان باشد اجازه پیوند را صادر کرده مشروط به اینکه این پیوند قانونی باشد و نفع مادی مطرح نباشد.

بنا بر گزارش سازمان بهداشت جهانی در سال 2010، مصر مرکز قاچاق اعضای بدن انسان توصیف شده و بالاترین میزان پیوند عضو در خاورمیانه در این کشور به ثبت رسیده است.

در پی انتشار این گزارش، مجلس مصر قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن اهدا و پیوند عضو، قانونی اعلام و بر ضرورت اطمینان از برقراری عدالت برای بیماران کم‌ بضاعت و حمایت دولت از آنان تأکید شده است.

قرار است وزارت بهداشت و جمعیت مصر، بزرگترین مرکز بین‌المللی پیوند عضو در خاورمیانه را در بیمارستانی در این کشور افتتاح کند.
انتهای پیام
captcha