برگزاری نمایشگاه «بلاروس و کتاب مقدس» در مینسک
کد خبر: 3751655
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

برگزاری نمایشگاه «بلاروس و کتاب مقدس» در مینسک

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه «بلاروس و کتاب مقدس» در موزه کتاب کتابخانه ملی بلاروس در مینسک، پایتخت این کشور در حال برگزاری است.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ این نمایشگاه از 29 شهریورماه (20 سپتامبر 2018) آغاز شده است و تا 29 مهرماه سال جاری (21 اکتبر 2018) ادامه دارد.

در این نمایشگاه برای نخستین‌بار نمونه‌های مختلف کتاب مقدس ادیان و نسخ خطی متون تاریخی از کشورهای مختلف به نمایش گذاشته شده است و قیمت بسیاری از آثار هنری میلیون‌ها یورو تخمین زده می‌شود.

قدیمی‌ترین نمونه در نمایشگاه نسخه‌های خطی سومری است که  4 تا 5 هزار سال قبل نگارش شده است.

همچنین یکی از ارزشمندترین آثار به نمایش درآمده، قطعه‌ای از پاپیروس با متن «ایلیاد» هومر(شاعر نابینای یونانی) است که حدود یک قرن قبل از میلاد ساخته شده است. شعر «ایلیاد» در دوران باستان به عنوان کتاب مقدس شناخته می‌شد.

در میان میراث مردم بلاروس که در نمایشگاه به نمایش درآمده است، آثار «فرانسیسک اسکارینا» و پیروان وی، کتاب‌های تورات، انجیل و رسولان(از اعتقادنامه‌های مسیحی) دست‌نوشته قرن‌های 17 تا 21، ترجمه متون کتاب مقدس به زبان بلاروسی و دیگر زبان‌های اروپایی و همچنین نمونه های طراحی هنری از کتاب مقدس توسط بهترین استادان را می‌توان دید.

کتاب مقدس در معنای کلی به کتاب‌هایی که در مذاهب و ادیان مختلف به‌عنوان «کتاب آسمانی» پذیرفته شده‌است، اطلاق می‌شود. کتاب مقدس مسیحیان به دو بخش عهد عتیق و عهد جدید تقسیم می‌شود که شامل ۶۶ کتاب است. عهد عتیق از ۳۹ کتاب و عهد جدید از ۲۷ کتاب تشکیل شده‌ است.

انتهای پیام

captcha